[Czuwaj] margines, mniejszosci, bylo:Proba podsumowania dyskusji o ateizmie

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Czw, 25 Maj 2006, 08:56:41 CEST

Użytkownik czesiek.harcerstwo <czesiek w harcerstwo.net> napisał:
>Wg badań, 95 % deklaruje się jako osoby wierzące.
>
>Pewnie z punktu widzenia pojedynczego instruktora
>taka ocena może być "przegięciem"
>ale dla ogólnokrajowej organizacji 5 % to "margines".
>Czy dla tego "marginesu" należy zmieniać/usuwać
>coś co jest istotne dla tych 95 % ?
>
>Czesław

Nie do końca jasne jest, o czym piszesz, ze należy zmieniać/usuwać.
Czy chodzi o Boga z Roty ?
Raczej nie do takich wniosków prowadziła dyskusja - ponadto wydaje mi sie, ze Bog jest "nieusuwalny" - jak stwierdzilismy - musialoby zmienic znaczenie słowo "skauting"

Natomiast odnośnie tego, ze 5% to "margines" z którym (w domysle) nie trzeba się liczyć - to przypomne odwrotna sytuacje - ksiedza, ktory na obozie odprawial msze dla 5 harcerzy i twierdzil, ze dla jednego warto. Dlatego trzeba uwazac z tym "marginesem" i nie przekreslac go . (A moze przy odpowiednim podejsciu wlasnie z tego marginesu bedzie sie wywodzil np. jakis przyszly Naczelnik ZHP ? :)

Ponadto trzeba ostroznie podejsc do samych statystyk - na wielu obozach ci ktorzy nie chca isc na msze stanowia grubo ponad 5 % :)
Pozdrawiam
Andrzej.