[Czuwaj] Proba podsumowania dyskusji o ateizmie itd

Czw, 25 Maj 2006, 08:34:17 CEST

----- Original Message -----
From: "Andrzej Rolewicz" <harc38 w op.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, May 24, 2006 9:25 PM
Subject: [Czuwaj] Proba podsumowania dyskusji o ateizmie itd

> Ponieważ już od 12 maja dyskutujemy na ten temat
> - mozna pokusić się o pewne podsumowania - dobrze ?
>
> 1. Dyskusja pokazała, że kwestia światopoglądu budzi wśród członków ZHP
> wiele emocji, kontrowersji i obaw.
> Wniosek: nie udawać, że nie ma problemu, bo to chowanie głowy w piasek.
> Ale niekoniecznie trzeba się kłócić. Spróbujmy konstruktywnie:
> 2. Choć nie wszystkim się to podoba, podstawowe dokumenty naszego
stowarzyszenia
> mówią, że harcerz chce całym życiem służyć Bogu.
> - nie należy tego stwierdzenia zawężać do jakiegoś określonego sposobu
> [...]

Akurat wpadła mi w ręce Rzeczpospolita z 20 maja z analizą religijnosci
Polaków.
Wg badań, 95 % deklaruje się jako osoby wierzące.

Pewnie z punktu widzenia pojedynczego instruktora
taka ocena może być "przegięciem"
ale dla ogólnokrajowej organizacji 5 % to "margines".
Czy dla tego "marginesu" należy zmieniać/usuwać
coś co jest istotne dla tych 95 % ?

Czesław