[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 47

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Czw, 25 Maj 2006, 11:11:49 CEST

Użytkownik Piotr Kołodziejski <mlodytm w poczta.onet.pl> napisał:

>Widzę tu tylko jeden znak zapytania. Jeżeli ma to być wychowanie
>Duchowe, a organizacja ma dopuszczać inne wyznania, to jaka będzie opcja
>dla "niechrześcijan"? Jak ma wyglądać ich wychowanie duchowe?

Jest to również opcja dla niechrześcijan. Czytając Pismo Św. nie musisz deklarować, że uważasz je za natchnione przez Boga. "Nie pytam, czy wierzysz w to, co mówi Biblia?", ale "Czy wiesz o czym mówi Biblia?"
Być może dojdziesz do wniosku, ze nie jest to przekaz od Boga. A moze odnajdziesz Boga. W kazdym przypadku będzie to wychowanie duchowe.

Teraz przypadek wierzącego i niewierzącego chłopaka. Piszesz:
Zgodnie z
>Waszym podejściem, ten drugi nie zostaje przyjęty i nie może brać
>udziału w zbiórkach.

Specjalnie dla ciebie zacytuję ponownie fragment z próby podsumowania naszej dyskusji o miejscu niewierzących w ZHP:
3. Twierdzenie, że wszystkich wątpiących oraz niewierzących należy wyrzucić z ZHP jest jakąś kompletną bzdurą. Jeżeli uważam, że wiara w Boga jest ważna - to zależec mi będzie na tych, którzy tej wiary nie znaleźli i zamiast pokazywać im drzwi będę się starał przyciągnąć ich do ZHP, aby tę właściwą drogę pokazać.

Twojego Tomka czy Bartka serdecznie zapraszam do udziału w zbiórkach naszej drużyny.
Pozdrawiam
Andrzej