[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

marcin wojtczak majcin w autograf.pl
Czw, 25 Maj 2006, 17:37:16 CEST

Marcin Skocz napisał(a):

> I to chyba załatwia sprawę od tej strony.

to znaczy od jakiej strony?
bo jak dla mnie, wynika z tego tylko tyle, że mamy uchwalone przez zjazd
dokumenty, które w jednym miejscu potwierdzają otwartość na osoby bez
względu na wyznanie, a w innym wymagają służby Bogu,

z reszta może nie ma tu sprzeczności, w podstawach jest napisane:
najpierw:
"Rasa, wyznanie czy płeć, pochodzenie społeczne, stan zdrowia,
możliwości ruchowe czy intelektualne nie stanowią bariery w powiedzeniu
"tak" harcerskiej przygodzie. ZHP jest dla każdego, ale nie jest dla
wszystkich -- każdy może spróbować, jednak być może nie wszyscy w tej
próbie wytrwają"

a później
"Praca z Prawem kształtuje człowieka, który całym życiem służy Bogu,
Polsce, innym ludziom."

Czyli ateista może do ZHP wstąpić, ale w harcerstwie powinien w Boga
uwierzyć.

Czyżbym źle zrozumiał czytany tekst?

Marcin