[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Jerzy Łukaszewicz jeluk w wodn.lublin.pl
Pią, 26 Maj 2006, 14:10:27 CEST

----- Original Message -----
From: "marcin wojtczak" <majcin w autograf.pl>

> Czyli ateista może do ZHP wstąpić, ale w harcerstwie powinien w Boga
> uwierzyć.
>
> Czyżbym źle zrozumiał czytany tekst?

Marcin! Jaki ateista?! W wieku 12-14 lat?! Dziecko w tym wieku nawet nie
rozumie znaczenia tego slowa! Przestancie obracac sie dookola tych samych
argumentow.
Najgorsze jest, gdy dorosla osoba stosujac swoj tok rozumowania, probuje
pozornie bronic dziecko przez "zlem", nie biorac pod uwage specyfiki jego
wlasnego umyslu.
Wtrace jeszcze tylko do dyskusji sparafrazowane w formie zartu stwierdzenie
Pascala dotyczace wiary w Boga:
Pewien Zyd powiedzial - Ja tam na wszelki wypadek wierze w Boga. Bo jesli
Boga nie ma - to daj Boze. Ale jesli Bog jest, a ja bym nie wierzyl - to nie
daj Bog!

I zadam pytanie instruktorom-ateistom: Przed jakim zlem, tak zawziecie
bronicie nastoletnie dzieci? Jakie zlo wg Was, moze wyrzadzic wiara w Boga?
Jaka krzywda moze im sie stac w harcerstwie, jesli beda braly udzial w
ceremoniach religijnych i pelniejszym rozwoju duchowym?
Nawet jesli w wieku pozniejszym, odrzuca to i stana sie ateistami, to
przynajmniej uczynia to swiadomie i beda wiedzieli co odrzucaja. Bo na razie
tej swiadomosci nie maja.

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP