[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

Pią, 26 Maj 2006, 22:14:51 CEST

Dnia piątek, 26 maja 2006 19:19, admiral napisał:

> I o to chodzi. Nie mowisz mu:  "Ja ci  powiem, co to jest  i masz tak
> uwazac ". Mowisz, mu ze ty wierzysz, to wlasnie jest To. I dajesz mu
> wybór! Ajesli on jeszcze nie wierzy, to odrzucisz go? Nie mozemy sie
> dalej bawic, dopoki nie uwierzysz, albo dopoki nie zadeklarujesz, ze
> wierzysz?

Mieszasz tu nieco, bo mój stosunek do dziecka, to nie to samo co dobrowolna
przynależność do stowarzyszenia. Ja się nie wyprę swojego dziecka, dlatego,
że jestem jego ojcem i to nakłada na mnie pewne obowiązki, których moim
zdaniem (inaczej niż we współczesnej kulturze, więc nie jest to uniwersalna)
nie mogę się wyrzec. Natomiast do organizacji nie trzeba przynależeć.
Czytałem niedawno w raporcie na temat dyskryminacji opublikowanym przez
Stowarzyszenie Lambda, że przejawem dyskryminacji homoseksualistów jest to,
że księża nie chcą im udzielać rozgrzeszenia. Tak jakby spowiedź była
obywatelskim obowiązkiem. Argumentujesz podobnie i wydaje mi się, że bez
sensu.

Zresztą odnosząc się do Twojej interpretacji, to moim zdaniem dla trzylatka
pytanie: Co to jest (szare z uszami)? I odpowiedź słoń oraz pytanie: Co to
jest (wafelek w ręku księdza)? I odpowiedź Jezus Chrystus, ma jednakowy
status jeśli mówi to jego rodzic. Ja mu mówię co to jest, a on tak uważa i
już, przyjdzie czas to będziemy dyskutować...

> W dalszym ciagu nie wiem, w czym to przeszkadza tym, ktorzy uwierzyli.
> Chodzi o strach przed pokusa, ze choc wierza (ale sie wahaja), wybiora
> wersje bez Boga? Jesli tak, to wtedy dopiero trzeba sie napracowac, by
> jednak wybrali wiare...

Mnie w codziennej egzystencji nie przeszkadza, ale dyskutujemy o pryncypiach.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"