[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

Sob, 27 Maj 2006, 15:49:00 CEST

----- Original Message -----
From: "admiral" <admiral w pomaranczarnia.org>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, 27 May 2006 15:36
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

> Mowisz, ze to nie sprawa nauki, a probujesz rzowiazac problem
> analitycznie, naukowo.

Mylisz pojęcia. Świadomie?

Naukowo nie można stwierdzić istnienia Boga ani zaprzeczyć temu istnieniu.
Natomiast sprawy tego, kto w co w ierzy, są jak najzupełniej analizowalne
naukowo. Bowiem nawet stwierdzenie, że NIKT nie wierzy - nie powoduje
NIEISTNIENIA samego obiektu wiary. I na odwrót.

> W sposob pokazany powyzej mozemy sie odnosic to tych nieszczenych
> tachionow:
> mozemy je wyliczyc i wierzyc, ze o ile wyliczeani sa prawidlowe, to one
> musza istniec. mozemy tez miec watplwosci, czy to przpadkiem nie chdzi o
> neutrina itd.
> A z wiara w Boga jest chyba tak - ze gdzies tam wewnatrz ma sie takie
> przeswiadczenie, ze jest. To nie jest pewnosc, to moga byc watpliwosci,
> ale to jest pewne osobiste przeswiadczenie. Jak sie go nie ma to nie
> znaczy wcale, ze ma sie przeswiadczenie przeciwne.

Czyli mówisz o 3.

Mój podział był w związku w wypowiedzą o bezsensie szukania, gdy "ktoś
wierzy, że Boga nie ma" - to to zupełnie inna para kaloszy, niż "nie wierzy,
że Bóg jest" - co sam zauwazyłeś. Chodziło mi tylko o to, aby się nie
pogubić.

> Przekonanie o tym, ze Boga "nigdy nie bylo, nie ma i nie potrzeba" ;)
> wiaze sie z uznaniem wielu milionow ludzi za glupcow (w tym najczesciej
> rodzine, przyjaciol etc).

Często tak bywa.

DJD