[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

admiral admiral w pomaranczarnia.org
Sob, 27 Maj 2006, 15:36:30 CEST

Dominik Jan Domin napisał(a):

> Widzisz, śa tu kategorie:
>
> 1 - wierzę że istnieje i nie mam wątpliwości.
> 2 - wierzę że istnieje, ale mam wątpliwości
>
> 3 - pośrednia - nie wierzę że istnieje i nie wierzę, ze nie istnieje
>
> 4 - wierzę, ze niestnieje, ale mam wątpliwości
> 5 - wierzę, że nieistnieje i nie mam wątpliwości.
>
> A zatem - dla 1 i 2 kwestia Boga w skautingu nie rodzi problemu (choc
> nie dokońca, o tym za chwilęw nowym temacie)
>
> dla 3 i 4 - jest droga poszukiwania, o czym tutaj mówimy.
>
> dla 5 - może po prostu skauting nie jest dla nich?

Mowisz, ze to nie sprawa nauki, a probujesz rzowiazac problem
analitycznie, naukowo.
W sposob pokazany powyzej mozemy sie odnosic to tych nieszczenych tachionow:
mozemy je wyliczyc i wierzyc, ze o ile wyliczeani sa prawidlowe, to one
musza istniec. mozemy tez miec watplwosci, czy to przpadkiem nie chdzi o
neutrina itd.
A z wiara w Boga jest chyba tak - ze gdzies tam wewnatrz ma sie takie
przeswiadczenie, ze jest. To nie jest pewnosc, to moga byc watpliwosci,
ale to jest pewne osobiste przeswiadczenie. Jak sie go nie ma to nie
znaczy wcale, ze ma sie przeswiadczenie przeciwne.
Przekonanie o tym, ze Boga "nigdy nie bylo, nie ma i nie potrzeba" ;)
wiaze sie z uznaniem wielu milionow ludzi za glupcow (w tym najczesciej
rodzine, przyjaciol etc).

Pozdr.,
Admiral