[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

Sob, 27 Maj 2006, 15:10:36 CEST

----- Original Message -----
From: "Piotr Bentkowski" <bentko w poczta.fm>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, 27 May 2006 14:56
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

> Najpierw padlo:

>Chodzi o rozumowanie, ze mam szukac czegos w co wierze, ze nie istnieje.
>Jak wykrzesac z tego motywacje? Gdzie tu sens?

Widzisz, śa tu kategorie:

1 - wierzę że istnieje i nie mam wątpliwości.
2 - wierzę że istnieje, ale mam wątpliwości

3 - pośrednia - nie wierzę że istnieje i nie wierzę, ze nie istnieje

4 - wierzę, ze niestnieje, ale mam wątpliwości
5 - wierzę, że nieistnieje i nie mam wątpliwości.

A zatem - dla 1 i 2 kwestia Boga w skautingu nie rodzi problemu (choc nie
dokońca, o tym za chwilęw nowym temacie)

dla 3 i 4 - jest droga poszukiwania, o czym tutaj mówimy.

dla 5 - może po prostu skauting nie jest dla nich?

> Wiem, ze tu sobie z Dominikiem troche teoretyzujemy, ale tak na prawde z
> takich roznych lamancow intelektualnych jakie generuje obecny stan rzeczy
> wynikaja praktyczne, nie zawsze zgodne z Metoda, rozwiazania w druzynach.

Otóż to, dlatego trzeba choć poznać stanowiska, obawy, zagrożenia, potrzeby,
ozekiwania - a potem spróbować cos spłodzić.

DJD