[Czuwaj] OT: Racjonalne, nieracjonalne

Nie, 28 Maj 2006, 00:27:25 CEST

Dnia sobota, 27 maja 2006 22:46, Piotr Bentkowski napisał:

>Ale nie dodales, ze:
>"Te hipotetyczne cząstki posiadać mają rzekomo następujące, paradoksalne
>właściwości (WYNIKAJĄ ONE Z PEWNYCH ROZWIĄZAŃ RÓWNAŃ SZCZEGÓLNEJ TEORII
>WZGLĘDNOŚCI, patrz masa spoczynkowa) (...)" [za: Wikipedia, duze litery
>ode mnie]

[a to napisał w innym liście]
> Nie, nie, nie... ida na to rzadowe pieniadze, bo to sie trzyma choc
> troche kupy na gruncie wspolczesnej nauki. A nie, ze ma rece i nogi, bo
> ida na to pieniadze. Imlikacja jest w druga strone niz napisales.

Nie dodałem dlatego, że moim zdaniem, to nie ma znaczenia. Większość ludzi i
tak musi przyjąć na wiarę zarówno zasadność tej hipotezy jak i jej podstawy
teoretyczne.

Rządowe pieniądze idą pomimo tego, że Ci, którzy są w stanie zweryfikować czy
te teorie to nie bzdury, to Ci sami ludzie, którzy te pieniądze wydają. Jaka
tu racjonalność....kto ją stwierdza?

A ja mam na przykład już zaliczoną kwantową, ale i tak to przyjmuje na wiarę,
bo niewiele z tego zrozumiałem :) I jeszce na koniec znamienna anegdota:
Czytałem kiedyś w gazecie, krótką notkę o jakimś symopozjum, na którym Steven
Hawking był prelegentem. Rozpoczynając swoje wystąpienie zaznaczył, że
zupełnie zmienił jego treść, bo dzień wcześniej dokonał przełomu w
rozważaniach nad czarnymi dziurami. W gazecie był jeszcze komentarz wybitnego
fizyka amerykańskiego, którego nazwiska nie pamiętam, a był on słuchaczem
tego wystapienia. Powiedział: "Wykład profesora Hawkinga była bardzo
hermetyczny w zasadzie niewiele z niego zrozumiałem". Ale oklaski dostał na
stojąco :D

Sądzę jednak, że ten trop w dyskusji zapędzil nas w kozi róg. Przykład z
tachionami był raczej chybiony. Można chyba ogłosić EOT.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"