[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

Sob, 27 Maj 2006, 12:24:11 CEST

----- Original Message -----
From: "Piotr Bentkowski" <bentko w poczta.fm>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, 27 May 2006 02:47
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 50

> No nie, to IMHO nie wyjdzie. To tak jakbym powiedzial "chce wierzyc w UFO,
> choc na razie nie wierze". Ale jak moge w tym momnecie chciec nawet kiedys
> uwierzyc jesli akceptowane przez mnie argumenty, intuicja wynikajaca z
> wlasnych obserwacji i fakt, ze UFO niegdy w zyciu nie widzialem mowi mi ze
> UFO nie ma.
> Jezeli czyjs umysl i intuicja podpowiadaja mu, ze boga nie ma to jakim
> cudem moze chciez zadeklarowac ze calym zyciem bedzie go szukac. Takie
> zachowanie jest wlasnie nieracjonalne, a mlodzi ludzie czesto prubuja byc
> [...]

To niech odrzucą swoją racjonalność, bo skauting nie jest ruchem ludzi
racjonalnych do bólu.

Jest kwestia otwartości. Teologia mówi, ze Boga nie mozna poznać zmysłowo -
zważyc, zmierzyć. Gdyby to było mozliwe, nie byłoby WIARY - byłby FAKT.
WIERZYĆ można tylko tam, gdzie nie ma możności stwierdzenia FAKTU naszymi
ograniczonymi zmysłami.

Tak, ze przykład z UFO - obiektem hipotetycznym, choc materialnym , jest
całkowicie błędny. I tu tkwi problem ateisty - że uznaje tylko FAKTY, że
WIARA dla niego nie istnieje i nie dopuszcza do istnienia.

DJD