Re: OTSystemwartości [było: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40]

Pon, 29 Maj 2006, 18:31:00 CEST

----- Original Message -----
From: "Kamil Mirowski" <kamil.mirowski w w.tkb.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 29 May 2006 18:16
Subject: Re: OTSystemwartości [było: Re: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19,
Numer 40]

> Niewierzący może powiedzieć: Bo wiem, że to jest nieetyczne i sam
> niechciałbym być okradnięty.

Co to znaczy "nieetyczne"??

Ale to, ze ja ukradnę, nie implikuje tego, ze ktos mnie ukradnie lub nie.
Zatem - jaka tu motywacja DLA MNIE? Owszem - zakzz kradziezy w KK - to moge
poprzeć (aby inni bali sie mnie okradac) - ale -nadal nie ma - czemu JA mam
nie kraść?

> W takiej kulturze jesteśmy wychowani. Czy się tego chce czy nie kultura
> oraz prawo są ukształtowane przez europejskie korzenie chrześcijańskie,
> które zawierają wiele wartości uniwersalnych (np. nie kradnij, nie
> zabijaj).

Ale ta kultura się dość ostro zmienia... A "nie kradnij w świetle naszych
europejskich korzenii też nie jest uniwersalne! To tylko dyktat chrześcijan!
Odrzućmy to!

>Jeśli ktoś mówi, że wychowanie jest dobre tylko do 5 roku życia to ja
>zadaję pytanie: po co mamy metodyki powyżej zuchów? (Ach, zuchy to też
>starsi niż 5 latek - przecież wychowanie jest dobre dla 5 latków!)

KAMIL! ZDENERWOWAŁEŚ MNIE I TO OSTRO. NIKT NIE MÓWI ŻE WYCHOWANIE JEST DOBRE
TYLKO DLA 5-LATKOW.

NIE DYSKUTUJ SAM ZE SWOIMI BŁĘDNYMI POGLĄDAMI NA TEMAT NASZYCH POGLĄDÓW -
TYLKO Z TYM, CO NAPISALIŚMY. JASNE?

BYŁO POWIEDZIANE TYLKO, ŻE DOBRA NA POZIOMIE 5-LATKA JEST NORMA "TO JEST
ZŁE, BO MAMA TAK MÓWI" I ŻE POTEM TO NIE WYSTARCZA.

JASNE?

CIĄG DALSZY TWOJEGO MEJLA NADAJE SIE TYLKO DO KOSZA.

Dominik Jan Domin