[Czuwaj] Re: ogólnie

phm Wojciech Godoń wojciech.godon w chrzanow.zhr.pl
Pon, 29 Maj 2006, 18:47:25 CEST

Przyszedł czas rozstać się z lista Czuwaja.... kiedyś była ona inna i
ludzie potrafili inaczej dyskutować  - jak już kiedyś napisano - siłą
argumentów a nie argumentami siły. Dzisiaj mało tu ideałów harcerskich a
wielki mix ideałów (nie zawsze "harcerskich") wyniesionych z rodziny,
szkoły, podwórka i przedstawianych jako właściwe.

Ja po to zostałem harcerze, by dostosować swoje wartości i ideały to tych,
zawartych w Prawie i Przyrzeczeniu i symbolicznie okazanych w Krzyżu
Harcerskim... tak też wychowuję jako instruktor. Ubolewam, że niektózy na
siłę chcą zmienić harcerstwo w ten sposób, by usunąć z jego ideałów to
wszystko, co niewygodne, ciężkie, wymagające pracy nad sobą i poświęcenia.
Jeśli coś mi się wydaje archaiczne, przedpotopowe, nie na czasie, drętwe
to nie wchodzę tam a nie próbuje dostosować do własnego "widzimisie".

Rozmawiacie o takich "wielkich" sprawach jak Bóg i jego obecnośc w naszym
Prawie, czy ma być czy nie, kto jest lepszy a kto jest gorszy. Super temat
zastępczy ... tylko co on wnosi w rozwój harcerstwa.. przerzucacnie się
inwektywmi lub ukrytymi "uprzejmościami".
Dla mnie Bóg jest ważny oraz to, czego on wymaga ode mnie, lecz nie
twierdzę, iż samo powiedzenie "jestem katolikeim" "jestem chrześcijaninem"
uprawnia człowieka do powiedzenia, że jest on dobry, przykładem osobistym
itd. (patrz... rządzący politycy)

Ileż razy na tej liście łamane było prawo mówiące o spotrzeganiu w innym
bliźniego i uważania za brata każdego innego harcerza ???

Harcerstwo, więc tym sammy jego instruktorzy ma wychowywać a nie wykłócac
się co im w ideałach i zasadach harcerskich pasuje czy nie.... i nie piszę
tutaj o zasadach dobrej zbiórki ale o Prawie i Przyrzeczeniu harcerskim.
Jeśli to ma wyglądac tak jak w naszym ukochanym Sejmie, że inna partia
(opcja) u władzy - inne prawo. To chyba jest to dalekie od podstaw
harcerskich.

Może mało wiem i mało potrafię zrozumieć ale tak właśnie to czuję.

Nie potrafię się spokojnie przyglądac jak skrzętnie ideały harcerskie są
rozmieniane na drobne, by łatwiej było usunąc z nich to co niewygodne - to
harcerstwo ma nas wychowac a nie my harcerstwo.

Ta lista miała dać wskazówki, rady, pomoc, motywację w tej harcersko -
instruktorskiej służbie i kiedyś dawała .... z pewnością daje i teraz
jednak skutecznie zagłuszane jest to przez taki styl dyskusji jaki panuje
w ostatnim temacie.... cóż podąże inną drogą.

Pozostanę dalej w wierze z harcerskim pozdrowieniem na ustach - CZUWAJ!

--
phm Wojciech Godoń
Instruktor HOPR - 020117