[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 65

Pon, 29 Maj 2006, 19:21:48 CEST

----- Original Message -----
From: "Piotr Kołodziejski" <mlodytm w poczta.onet.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 29 May 2006 18:31
Subject: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 65

> Przede wszystkim dlatego, że tak nakazuje Prawo Harcerskie i jeżeli
> harcerz chce być Harcerzem, to powinien się tego trzymać. Dalsze
> tłumaczenie opierałoby się na przedstawieniu argumentów dotyczących życia
> w społeczeństwie (w zależności od wieku pytającego).

Prawo harcerskie? Który punkt??

Wszak hercerz ma być oszczędny... A wiesz, jaka to oszczędność??

> Jeżeli chodzi o wersję odpowiedzi dla wierzącego... parę razy było mi dane
> się spotkać z bardzo dociekliwymi dziećmi (bardzo powszechna cecha u tych
> młodszych). I wytłumaczenie, Że Bóg tak kazał, nie wystarczało. No bo
> dlaczego tak kazał?

Tutaj nie mam problemu. Odsyłam z tym pytaniem do Niego. Nie boje sie
powiedzieć - nie wiem. Nie wiem, dlaczego kazał to czy tamto. Nie wiem, jak
się dzieje, że Chleb zmienia się w Ciało. Wielu rzeczy nie wiem.

DJD