[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 66

Piotr Kołodziejski mlodytm w poczta.onet.pl
Pon, 29 Maj 2006, 19:58:08 CEST

> Prawo Harcerskie nakazuje także służyć Bogu, a w społeczeństwie się
> powszechnie kradnie, niektóre kradzieże wszyscy powszechnie akceptują (np.
> kradzież niewielkich ilości materiałów biurowych z pracy). I możemy się
> pobawić w taką zabawę, że spróbujesz mnie przekonać, że nie opłaca się kraść.
> Rispect jeżeli mnie przekonasz.

Uwierz mi, da się przekonać :) ale to byłaby dłuższa rozmowa i raczej na
żywo. Bo tu w grę wchodzi wymiana poglądów, znalezienie wspólnego
języka, żeby uniknąć nieścisłości i nieporozumień.

> To głupie pytanie. Bierze się w coraz popularniejszego poglądu, że wszystko
> może być przedmiotem dyskusji. Z takim nakazem nie ma co dyskutować. Należy
> nakierować pytającego na tor: Co będę z tego miał, że go posłucham?

Czyli chodzi o to, że jak nie będę kradł, to odniosę korzyść osobistą?
Przepraszam, ale troszkę się pogubiłem... Z tego by wynikało, że
niekradnięcie jest w moim interesie, a nie że jest niewłaściwe.

> Ojej miałem już nie. Wybacz. EOT

Ciężko zrobić EOT w momencie wprowadzania argumentów :)

> phm Wojciech Godoń <wojciech.godon w chrzanow.zhr.pl>

> Przyszedł czas rozstać się z lista Czuwaja.... kiedyś była ona inna i
> ludzie potrafili inaczej dyskutować (...)

...niestety tak... chociaż chyba konflikt wyniknął z tego, że zderzyły
się dwa różne światopoglądy w bardzo czułym punkcie. Czasem nerwy
puszczały, czasem maile były wysyłane pod impulsem. A szkoda.

--
Piotr Kołodziejski