[Czuwaj] Morlaność a Bóg

Bartek Szumski szumyk w poczta.onet.pl
Wto, 30 Maj 2006, 10:00:56 CEST

DJD:

Jedno nie jest tożsame z drugim.
Nie wiem dlaczego tobie odrzucenie norm moralnych kojarzy się z odrzuceniem
Boga, albo inaczej wiem ale wolę w to niewnikac szanując twój światopogląd,
a teraz TY uszanuj światopogląd innych ludzi którzy mogliby z twojego zdania
wysnuć że jesli ktoś odrzuca (powątpiewa itd. w istnienie Boga) to nie
posiada żadnych norm moralnych, albo posiada je gorsze niż osoba wierząca. Z
mojego doświadczenia osoby które się deklarują jako "wierzące" mają dużo
niższe normy niż przeciętny ateista.

Harcerstwo ma wychowywać zgodnie w normami: społecznymi, etycznymi,
moralnymi.
Nie ma natomiast wychowywać do wiary w Boga, bo od tego jest kościół,
rodzina itd.

Aha - mnie nadal bliżej do Kamińskiego niż do ojca Sevina.

hm. Bartek Szumski HR
szumyk w poczta.onet.pl
Szczep "Błękitne Berety"
Hufiec Łódź-Polesie