[Czuwaj] Morlaność a Bóg

Aleksander Senk senk w post.pl
Wto, 30 Maj 2006, 10:19:35 CEST

Bartek Szumski napisał(a):
> mojego doświadczenia osoby które się deklarują jako "wierzące" mają dużo
> niższe normy niż przeciętny ateista.

Brrrr... az mna zatrzęsło... to chyba z zimna....?

Co to sa "nizsze normy"?

> Harcerstwo ma wychowywać zgodnie w normami: społecznymi, etycznymi,
> moralnymi.

Jaką etykę i jaką moralność masz na mysli?

> Nie ma natomiast wychowywać do wiary w Boga, bo od tego jest kościół,
> rodzina itd.

Tak, tak - w poprzednim okresie tez mowiono, ze wiara to sprawa osobista
i nie nalezy jej uzewnetrzniac..

A tak na serio:
1. Skad czerpiesz źrodło swoich twierdzen?
2. Nie wiem, co dokladnie miales na mysli w Twoim tchnącym przeszłością
zdaniu, ale sprobuję sparafrazować w sposob korzystniejszy dla Ciebie:
Uważasz, że nie jest tak, iż jednym z filarów harcerstwa jest służba
Bogu, a instruktorzy powinni być osobami, które pomagają harcerzom taką
slużbę zrozumieć i ją czynić.
Czy tak?

> Aha - mnie nadal bliżej do Kamińskiego niż do ojca Sevina.

Wspaniala deklaracja.
Zapewne kazdemu członkowi ZHP na tej liscie jest blizej.
Cieszę sie, ze podkreślasz to, co nasz łaczy.

ech... :/

pozdrawiam
olek