Re: [Czuwaj] Re: Moralność a Bóg

Wto, 30 Maj 2006, 16:28:43 CEST

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 30 May 2006 16:12
Subject: [Czuwaj] Re: Moralność a Bóg

> Sęk w tym że Chrześcijaństwa jeszcze nie było a normy już były...

Nie przyszedłem zmienić prawa, ale je wypełnić.

To cytat. Doskonale wiem o tym, skąd pochodza normy "chrześcijańskie".

Natomiast współcześnie okresla się tak pewien zestaw norm, w odróznieniu od
zestawu innych norm, które również były / sa stosowane.

> Zgadzam się że Bóg jest źródem, ale to wcale nie jest takie proste i
> jestem w stanie zrozumieć że dla wielu ludzi nie jest to wcale oczywiste.

"Nie czyńcie skautingu zbyt prostym."

> Mamy Nasze Prawo Harcerskie, jest ono bardziej wymagające moralnie niż
> Dekalog, więc jeśli ktoś przyjmuje te Ideały za swoje to należy się
> cieszyć i wspierać takiego w rozwoju. A wiara i zrozumienie przyjdzie z
> czasem...

Czy bardziej wymagające... nie będę sie spierał.

Ale żeby ta "wiara i zrozumienie" przyszły z czasem - potrzebne jest
wychowanie duchowe, w tym religijne, a nie uważanie, ze "to należy do zadań
rodziny".

Pzodrawiam

DJD