Re: [Czuwaj] Odpowiedź A.Senkowi

Śro, 31 Maj 2006, 15:05:12 CEST

----- Original Message -----
From: "Bartek Szumski" <szumyk w poczta.onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 31 May 2006 12:51
Subject: [Czuwaj] Odpowiedź A.Senkowi

> Nie wycofałem i uzasadniłem. Ale specjalnie uzasadnię jeszcze raz.
> Z mojego doświadczenia tak właśnie jest.
> Jako przykład podaję niemiły przykład katolików narodowców MW, a po
> drugiej stronie wszystkich ateistów jakich znam.

A ja postawię na szali wszystkich znanych mi antyklerykałów z "NIE" i
"Faktów i Mitów" z jednej strony oraz instruktorów harcerskich, dla których
prace pionierskie sa wazniejsze od zapewnienia dzieciom mozliwości wyjścia
do kościoła w niedzielę, a z drugiej strony znane mi środowisko mojego (juz
byłego) Duszpasterstwa Akademickiego, którzy to ludzie, na spontaniczny apel
o pomoc dwóm osieroconym dzieciom (chłopak technikum i dziewczynka
podstawówka - chodziło o umożliwienie mu ukończenia szkoły i zatrudnienie,
aby ich nie wysłali do domu dziecka) - po jednej mszy zebrano kilka tysięcy
złotych. Niektórzy donosili w poniedziałek rano, bo nie mieli pieniędzy na
mszy. Jeden chłopak oddał wszystkie pieniądze, które zbierał na nowy
instrument muzyczny.

I jak wygląda moje porównanie?

> Oczywiście dotyczy to pewnych marginalnych grup - ale tak niskich norm nie
> spotkałem u żadnych ateistów.

A ja i owszem.

> Nie musisz przecież podzielać tej opinii, i naturalne że się z nią
> niezgadzasz,  bo Ty jesteś osobą wierzącą więc poczuwasz sie jak bym
> ciebie osobiście podejrzewał o "niższe normy" ale tak nie jest (!).

A ja tak zrozumiałem Twoje porównanie - że ogół ateistów ma "wyższe normy"
niz ogół wierzących. A nie, że "grupa znanych Ci ateistów" ma "wyższe normy"
niż znana Ci grupa MW.

DJD