[Czuwaj] Re: naprawa zhp

Piotr Kowalski szare.szeregi w wp.pl
Śro, 1 Lis 2006, 19:03:33 CET

Michał Górecki napisał(a):

> Z drugiej strony baronowie na różne sposoby szantażują GK, nie płacą
> składek. Właśnie Kowlak, powiedz czemu nie ma skutecznych narzędzi
> ściągania składek z chorągwi? A może są i nie są stosowane?
>
> g00rek

Właściwie od wczoraj się zastanawiam dlaczego akurat Kowlak ma
odpowiedzieć o tych narzędziach. Ja jestem tylko prostym instruktorem z
terenu a tu na liście różne sławy i szychy piszą.
Co do odpowiedzi natomiast. W poprzedniej kadencji władz naczelnych GK
przedstawiła uchwałę składkową w której pierwszy raz znalzały się
zapisane konsekwencje dla komend, które nie odprowadzały zebranych
składek. Chyba w 2004 (albo 2003) roku okazało się, że prawie 1 mln zł
został zebrany a nie odprowadzony do GK. RN uchwałę przyjęła i zapisane
w niej konsekwencje weszły w życie. Niestety nigdy nie zostały
zastosowane. Czemu?? Nie wiem. Może nie starczyło odwagi, może
determinacji. Generalnie jestem przekonany, że GK wciąż ma narzędzia,
którymi może dyscyplinować i ustawiać chorągwie tylko niestety z tych
narzędzi nie korzysta.

A co do osobowości prawnej to mam taką smutną satysfakcje, że na
posiedzeniu RN w poprzedniej kadencji po tym jak pozwoliłem sobie na
wypowiedź w duchu "może lepiej nie dawać osobowości aktualnym komendom
chorągwi bo raz zdobytej władzy nigdy nie oddamy" to tylko druh
Naczelnik powiedział, że się mam nie wtrącać bo to sprawa Rady Naczelnej
a nie instruktora GK. Potem w trakcie prac nad statutem byłem jedny ze
zwolenników potraktowania obecnej skróconej kadencji władz chorągwi jako
ostatniej i tym samym skrócić przygodę powiedzmy komendanta na Mazowszu.
Niestety stało się inaczej.

Kowlak