[Czuwaj] NAPRAWA ZHP ver.2

Jerzy Łukaszewicz jeluk w wodn.lublin.pl
Czw, 2 Lis 2006, 09:49:11 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl>

> Nie, nie o tym mówię. Jak zmienić COKOLWIEK?
>
> To po prostu trzeba rozegrać strategicznie. Teraz jest PAT.

Wlasnie.  Druhowie! Proponuje zebranie sie  i  wypracowanie  konkretnych
propozycji naprawy ZHP. To nie maja byc jakies tam zmiany w przepisach. To
musi byc zmiana calego ZHP poprzez zmiane przepisow, ktora umozliwi odnowe
moralna w organizacji.
I widze, ze na Liscie wiecej zainteresowania od tego tematu, budzi pensja
komendanta choragwi stolecznej. Ja nie mowie, ze to nie wazny temat. Ale
jesli rozwiazemy ten glowny problem, to problem pensji sam zniknie.
Jak  na razie na moj apel odezwaly sie trzy osoby. Bardzo znaczace, ale to
za malo (prosze pisac na maila prywatnego).
Zeby rozjasnic sytuacje przedstawiam nizej glowne kierunki nad ktorymi
trzeba bedzie dyskutowac na spotkaniu i na poczatku ustalic, czy w ogole
jest to do zrealizowania. Jesli tak bedziemy prowadzic prace dalej.
Po raz pierwszy koniecznie trzeba sie spotkac i omowic wszystkie problemy.
Ale pozniej prace bedziemy mogli prowadzic za posrednictwem Internetu.
Oto moje glowne wytyczne, nad ktorymi trzeba pomyslec:

1. Zmiana struktury organizacyjnej ZHP. Jej splaszczenie. Przedyskutowanie
likwidacji choragwi. Byc moze stworzenie innej struktury na poziomie
wojewodzkim, funkcjonujacej na innych niz do tej pory zasadach i
wspomagajacej prace hufcow w tych obszarach, ktore wymagaja wspomagania.

2. Zmiana Ordynacji Wyborczej.

3. Stworzenie Instruktorskiego Kodeksu Moralnego. Bez wzgledu na to, jak
potoczy sie sprawa z Prawem Harcerskim.

4. Likwidacja zasady, ze wybiera sie ludzi do wladz, ktorzy pozniej
pobieraja pensje pelniac te funkcje. Musi byc calkowite rozdzielenie funkcji
wybieralnych od platnych etatow. Czyli komendat spoleczny, ale moze
zatrudniac fachowcow do prowadzenia hufca czy innych struktur.

Jest to multum pracy. Trzeba wypracowac projekt, ktory bedzie mial rece i
nogi i nie bedzie wysmiany  przez srodowiska na starcie (chociaz tego na
pewno sie nie uniknie). Projekt wypracowany przez grupe bedzie poddany
ogolnozwiazkowej ocenie i dyskusji. Nastepnie (po ew. poprawkach) zostanie
przedstawiony na spotkaniu Rady Naczelnej. A dalej... wg procedury...

Na koniec cytat g00rka:
> Baronowie siedzą na stanowiskach i mają swoich popleczników / ludzi z
> wypranymi mózgami w hufcach. Oni będą ich popierać.

Znakomite okreslenie "baronowie". Czy pozwolimy aby  "baronowie" z poziomu
szarej strefy (ktora obejmuje w swej znaczacej czesci Zwiazek wlasnie na
poziomie choragwi) sterowali tym Zwiazkiem, az do jego calkowitego
zdemoralizowania sie?

Jesli i ten odzew nie przyniesie  efektu, podejme jeszcze probe wysylania
indywidualnych maili.
A pozniej.... dam sobie  spokoj....

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin