[Czuwaj] Kandydat z ZHP

TOGRO.pl togro w togro.pl
Czw, 2 Lis 2006, 10:22:40 CET

Jedna z takich korzysci będzie fakt, ze komendant tego hufca będzie zasiadal
w samorzadzie i miał realny wplyw na relacje samorzad - harcerstwo.
Jeśli kandydatura nie budzi watpliwosci czlonkow demokratycznie wybranej
komendy, to można uznac, ze nie budzi zastrzezen. Nie zastanawiam sie co z
patologiami, bo to nie ten temat. Nie znam tego czlowieka, ale mimo to
potrafie mu zaufac, ze nie jest osoba, która chce pograzyc harcerstwo na tym
terenie.

> PC====================================
> To nie jest JEJ (komendy) tylko hufca, podobnie jak
> www.zhp.pl nie jest stroną GK lecz ZHP.
> Ato chyba nie do końca to samo ?

Pewnie, ze nie to samo, bo my (hufce) nie mamy wplywu na to, co dzieje się
na stronie glownej ZHP, a GK chce mieć wplyw na to, co dzieje się na
stronach hufcow? Trzeba było nie wyrzucac hufcow z serwera ZHP. Wtedy
relacje bylyby inne.

> PC=======================================
> Rozumiem że zakładasz iż rodzice wszystkich harcerzy i zuchów
> są zwolennikami tej samej "opcji samorządowej" (czytaj politycznej) ?

Ja tego tak nie czytam. Dla mnie samorzad nie rowna się polityka.
Może zyje w szczesliwym miescie (Jozefow), ale u mnie glosuje się na ludzi,
a nie na partie.

> PC====================================
> Mylisz różne sprawy. Sam osobiscie wspierałem instruktorów
> harcerskich,
> w kampaniach wyborczych do samorzadów lub parlamentu
> ale robiłem to jako ja, nie jako komenda hufca, czy nawet jako szczep.
> Moze dla Ciebie to nie jest różnica ale dla mnie jest.

A ja pisze o tym, ze ZHP powinno popierac swoich ludzi do wladz
samorzadowych.
I piszac ZHP mam na mysli wszystkie jej struktury.
Bo potem jest tak, ze do wyborow to radz sobie sam, ale jak już tam jestes,
to MASZ OBOWIAZEK wspierac ZHP.

> PC====================================
> Nie wiem co zrobi GK ZHP
> ale zwróć uwagę że sposób prezentowania na stronie hufca
> jest praktycznie sposobem prezentowania reklamy wyborczej
> PŁATNEJ
> Choć tu rozumiem że jest to reklama bezpłatna ?
> Czy tylko dlatego że tego kandydata komenda hufca zna
> a innych nie ?
> A moze inni są o wiele lepsi ?
>
> Ponadto oficjalna strona hufca ZHP nie jest stroną "prywatną"
> Ona nadal pozostaje jedną z wielu "podstron" CAŁEGO ZHP.
> Czy to oznacza że ZHP jako całość podziela poglady samorzadowe
> [...]

Może ja nieuwaznie patrzylem, ale ja tam nie widzialem pogladow, a tylko
czlowieka.
Czlowieka, którego popiera lokalna struktura ZHP.

Czy ma prawo popierac tego czlowiek i jego starania o zasiadanie w
samorzadzie?
A może powinno być tak, ze przedstawiciele ZHP powinni z urzedu zasiadac w
samorzadach, albo być do nich zapraszani?
Jako komendant hufca byłem często zapraszany na spotkania komisji rady
miasta. Uwazam, ze to dobra praktyka, ale może nie wszedzie tak jest i
trzeba to zmieniac od srodka?

Pozdrawiam

Tomek