[Czuwaj] Re: w czym archiwum

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pon, 6 Lis 2006, 10:22:33 CET

Nie sądzę by pdf było dobrym pomysłem. Chociażby dlatego że jest
własnościa firmy adobe. Owszem ma wiele zalet i należy na dzień dzisiejszy
z tego formatu korzystać. Wszystkie dokumenty, rozkazy, regulaminy
udostępniane w sieci powinny mieć ten właśnie format.
Jeśli natomiast chodzi o archiwum... Ja uważam że najwłaściwszym formatem
jest open document. Jest dostępny ZA DARMO, Obsługują go praktycznie
wszystkie edytory z wyjatkiem worda. Microsoft bedzie jeszcze długo się
upierał ale w koncu polegnie. Open document jest dziś obsługiwany np przez
open office-a od wersji 2.0 wzwyż. Dlaczego ten format? Bo niezależnie co
się stanie w przyszłości, czy beda programy obsługujące ten format czy
nie, plik *.odt (open document text) można rozpakować i tam w pliku
content mamy tekstową zawartość obsługiwana przez każda przeglądarkę
internetową czy edytor tekstu. Budowa tych plików jest prosta i
STANDARDOWA. Mogę tylko ubolewać nad powiązaniem biur ZHP w wytworami
microsoftu, podczas gdy to samo a właściwie nowocześniejsze można mieć za
darmo i legalnie, ale to już zupełnie inny temat.

Pozdrawiam

Janusz Sikorski
Informatyk w firmie konsultingowej
pamiętający zx spectrum, amigę, XT-eki a później AT-eki z chiwriterem ;)

ps. degeneracja nośników CD postępuje szybko, jeśli są narażone na światło
i wysokie temperatury, w suchym i w miare chłodnym miejscu nie jest tak
źle. Jeśli o mnie chodzi to archiwum utrzymuję na twardym dysku będącym do
tego przeznaczonym (serwer proliant 3000 za 5 stówek z allegro, hot swap
dysków więc nie ma problemu). Tyle że mam archiwa sprzed jakiś 14 lat
maksymalnie.