[Czuwaj] ustawa harcerska

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Śro, 8 Lis 2006, 10:14:39 CET

Dnia 08-11-2006 o 09:46:27 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Tak to widzę. Do robienia dobrego harcerstwa pan Giertych nie jest mi
> potrzebny. Wolałbym by się raczej do mnie nie wtrącał. Obawiam się, że
> może tylko popsuć...

Nie zgadzam się z Tobą. Wbrew pozorom ME może pomóc. Owszem w szkołach
panuje dwuwładza, ekonomiczna gmina, merytoryczna ME, ale Minister może
miać spory wpływ na nastawienie dyrektorów szkół, a co za tym idzie i
nauczycieli. Od tegoż nastawienia dużo zależy (wide, ta sama akcja
naborowa w jednej szkole 40 chetnych w drugiej ani jednego ale to można
było juz odczuć na etapie rozmowów z dyrektorami tych szkół)Nauczyciele to
kiepskie autorytety ale i tak czasem jedyne. Takie czasy. Więc wsparcie ME
MOŻE pomóc i to dużo. Niejako na marginesie... Nie znoszę mocheru, lpr-u,
lsd i innego oszo... ale staram sie ocenić obecnego ministra poprzez jego
czyny, jak dotąd jest pierwszym ministrem który coś chce zrobić w szkole w
zakresie oddziaływania wychowawczego, dotychczasowi skupiali sie jedynie
na dawaniu informacji uczniom, a to nie bardzo wypełniało misje szkół,
Należy jak najszybciej próbować skorzystać z dobrego klimatu. USTAWA
HARCERSKA POMINNA BYC JUZ NAPISANA. Króciutka chociażby, ale dająca nam
ułatwienia w pracy i podnosząca status organizacji harcerskich. JUŻ TO
JEST ZA PÓŹNO. Nie wiem dlaczego projekt tej ustawy nie leży jeszcze na
biurku ministra... Chociaż jedna strona, ale JUŻ...