[Czuwaj] Re: Masz babo placek

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Śro, 8 Lis 2006, 11:08:15 CET

> Wyobraź sobie teraz, jak zareaguje bojąca się o swoje stołki większość
> dyrektorów szkół,
> kiedy usłyszy wypowiedź Romana "ZHP to siedlisko potencjalnych pedofili",
> a jak, kiedy Roman powie: "ZHP jest pożądane w szkołach, należy je
> wspierać".
> I nie trzeba tutaj żadnych rozporządzeń, ustaw itp.

> Uważam, że skutek takich wypowiedzi będzie znacznie szybszy i bardziej
> odczuwalny od tego,
> co osiągniemy własną pracą, postawą, zaangażowaniem.

> Wychować sobie musimy nie tylko dyrektorów szkół, rodziców, nauczycieli, ale
> [...]

Ale weź też pod uwagę, że pan Giertych minister oraz jego tatuś, to
politycy. Im zalezy na skutecznym zdobyciu i utrzymaniu władzy, bo
taki jest cel polityka, a nie na działaniach wychowawczych czy
prospołecznych. Te zajmują dopiero kolejne miejsca na liście
powinności politycznych.
I pamiętając o tym, że to politycy pomyśl, że teraz pasuje powiedzieć
o ZHP, że to super wychowawcy czerpiący bezpośrednio ze skautingu,
który bez Boga nie istnieje, z harcerstwa, które od zarania walczyło o
niepodległość i z pięknych kart historii Szarych Szeregów. Ale może mu
też kiedyś pasować coś o tych pedofilach, albo o rozłamowej
działałności na przestrzeni dziejów i ciągłych kłótniach
instruktorskich (Wigry, Hufce Polskie, waśnie między członkami NKS,
KIMB, Czerwone Harcerstwo OMTUR, OH ZMP, OH PL, itd., itp.).
Lepiej do takiej niepewnej wody nie wchodzić.
Ale zobaczymy co z naszych gdybań będzie. Myślę, że najbliższy czas
pokaże czy racje mają ci, którzy twierdzą, jak ja, że to tylko gra,
czy ci, którzy uważają, że minister naprawdę zamierza zmienić polskie
szkoły. Zakończą się wyborcze igrzyska, nadejdzie czas pracy,
konstruowania gminnych budżetów. Zobaczymy czy znajdą się tam złotówki
na realizację zadań wychowawczych. I czy ich ilość będzie wprost
proporcjonalna do zapewnień pana ministra o dobroci harcerstwa dla
młodzieży czy proporcja ta będzie odwrotna.

--
Pozdrowienia,
phm. Piotr Giczela HR