[Czuwaj] o strukturze ze wschodu

Gacki gacki w poczta.onet.pl
Wto, 14 Lis 2006, 21:40:30 CET

> Zastanawiam się, czy nie możnaby powołać zespołu d/s struktury zhp, tak
> jak działał zespół piszący strategię? Aby wypracować jakieś rozwiązania
> bazujące na innych organizacjach?
>
> Wiem, niektórzy powiedzą że teraz już za późno bo mamy tą strategię i plan
> działań z tą struktura. Czyli co nigdy się nie zmieni?
> :)

Uważam, że pomysł jest wart rozważenia. Po prawdzie nie mam do końca
wyrobionego zdania na temat istnienia lub nie chorągwi. Moje doświadczenia
nie są dobre, ale nie wynika to z faktu istnienia chorągwi, co raczej
niemocy w doprowadzeniu do zmian (Po ostatnim zjeździe usłyszałem tekst -
monarchia statutowa).
Mam jednak uwagę do stworzenia ewentualnego zespołu. Nie obejdzie się
niestety, a może na szczęście bez szerokiego "poparcia dołów".
Myślę, że pierwszymi zadaniami jakie powinien ten zespół wykonać to po
pierwsze pokazanie czego wymaga od nas prawo.
Następnie jak to wygląda w innych krajach - najlepiej o podobnej wielkości i
kraju i organizacji.
Spróbować obie rzeczy połączyć w formie kilku projektów nad którymi "doły"
musiałyby rzetelnie podyskutować i przedstawić swoje poglądy.
Z tego zaś stworzyć faktyczne normy organizacyjne.

Moje priorytety istnienia odpowiedniej struktury:
- Umocnienie roli drużyny czy szczepu jako elementu struktury.
- Koordynacja działań drużyn i szczepów.
- Łatwiejszy dostęp do środków finansowych.
- Szkolenie liderów.

Jurek Mil