[Czuwaj] struktura

Czw, 16 Lis 2006, 13:05:16 CET

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, November 16, 2006 12:31 PM
Subject: [Czuwaj] struktura

> Struktura na dole powinna cechować się dużą dozą dowolności, chociaż
> oczywiście pewne ramy powinny istnieć (np. muszą być zastępy). Zupełnie
> inaczej powinno to wyglądać w strukturach powyżej szczepów. tam dowolności
> właściwie nie powinno być, a cała struktura powinna być zorganizowana w
> sposób maksymalnie oszczędny, zapewniający jednocześnie dużą skuteczność
> zarządzania organizacją.

To zależy który "poziom" traktujesz już jako "zarzadzanie organizacją".

Wspomniałeś o problemach z drużynowymi (instruktorami).
Nie ukrywam że jestem zwolennikiem "systemu szczepowo-kręgowego"
gdzie środowiska (szczepy/gniazda) tworzą oparcie środowiskowe
dla instruktorów (drużynowych),
a kręgi metodyczne, tworzone samoistnie wokół liderów-metodyków,
ma zasadzie "doboru naturalnego", tworzą oparcie metodyczne.

Czesław