[Czuwaj] struktura

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 16 Lis 2006, 12:31:31 CET

> Nie lepiej założyć dla nich drużynę starszoharcerską?
> I pion wyżej to samo zrobić dla osób w wieku wędrowniczym?
>
> I wtedy w miłym ciepłym szczepie realizować ciąg wychowawczy?
>
> --
> s00hy
> Hufiec Warszawa Praga Północ

No cóż, może być problem z drużynowymi. Skąd ich wziąść. Aby ich sobie
wykształcić trzeba mieć troche szczęścia trafić na właściwych ludzi i
mysleć perspektywistycznie.
Mi osobiście pasuje wolność w dobieraniu właściwej dla danej sytuacji
struktury. Sam mam w szczepie zupełnie inną. Drużyny istnieją, chociaż ich
znaczenie jest znacznie mniejsze niż to standardowo bywa. Praca w szczepie
opiera się na pracy w zastępach, zastępowych łączy nie tylko ZZ (w ramach
drużyny) ale krąg (w ramach szczepu) to samo dotyczy niefuncyjnych. Po
szczegóły odsyłam do Rozwoju Ideii Puszczańskiej, Dh Wyrwalskiego. Jeszcze
to wszystko nie działa jak należy (Dh Wyrwalski wprowadzał to 4 lata).
Struktura na dole powinna cechować się dużą dozą dowolności, chociaż
oczywiście pewne ramy powinny istnieć (np. muszą być zastępy). Zupełnie
inaczej powinno to wyglądać w strukturach powyżej szczepów. tam dowolności
właściwie nie powinno być, a cała struktura powinna być zorganizowana w
sposób maksymalnie oszczędny, zapewniający jednocześnie dużą skuteczność
zarządzania organizacją.

Pozdrawiam

Janusz Sikorski