[Czuwaj] Czym jest harcerstwo? i DLA KOGO ?

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Wto, 3 Paź 2006, 09:30:57 CEST

czesiek.harcerstwo napisał(a):
> Widzisz Michale....
> Może to skutek dużej różnicy wieku a może czegoś innego...
>
> Niewątpliwie harcerstwo jest ruchem wychowawczym
> i naszą "grupą docelową" są dzieci i młodzież.
> Tylko że musisz pamiętać że nie są oni "grupą niezależną".
> Już kiedyś poruszyliśmy ten temat.
> Na ile nasze działania wychowawcze wobec dziecka
> mogą być niezależne od działań wychowawczych rodziny.
> Albo inaczej.
> Czy nasze działania wychowawcze mogą być sprzeczne
> z działaniami wychowawczymi (jakie by one nie były)
> rodziny, Kościoła, społeczeństwa ?

> [...]
Ale ja nie twierdzę, że mamy wychowywać w oderwaniu od rodziny, szkoły,
kościoła czy społeczeństwa.
Powiem więcej, dla większości osób nasze wartości (wolność, prawda,
sprawiedliwość, demokracja, samorządność, równouprawnienie, tolerancja i
przyjaźń) są pożądane.

Jeśli ktoś tego nie chce jego dziecko nie będzie należało do harcerstwa.
Natomiast to jest NASZ program i NASZE cele. Prosta sprawa.