[Czuwaj] Czym jest harcerstwo? i DLA KOGO ?

Wto, 3 Paź 2006, 11:58:36 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, October 03, 2006 9:30 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Czym jest harcerstwo? i DLA KOGO ?

> Ale ja nie twierdzę, że mamy wychowywać w oderwaniu od rodziny, szkoły,
> kościoła czy społeczeństwa.
> Powiem więcej, dla większości osób nasze wartości (wolność, prawda,
> sprawiedliwość, demokracja, samorządność, równouprawnienie, tolerancja i
> przyjaźń) są pożądane.
>
> Jeśli ktoś tego nie chce jego dziecko nie będzie należało do harcerstwa.
> Natomiast to jest NASZ program i NASZE cele.
> Prosta sprawa.

Nie całkiem prosta.
Oczywiście, takie są cele i program ZHP.
Ale czy wspomniane przez Ciebie wartości obejmują
pełny "pakiet" wartości,
które są przez większość społeczeństwa
"przypisane" do Harcerstwa.

Obawiam się że przy okazji "przymiarek" do ustawy "harcerskiej"
ponownie wrócimy do dyskusji o wartościach.
O takim "zestawie minimalnym".
Co więcej, z tego co do mnie dociera,
 nie będzie to dyskusja wyłącznie w gronie harcerskim.
A już na pewno poza ramami ZHP.

Czesław