[Czuwaj] Re: Dla kogo ?

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 3 Paź 2006, 09:42:03 CEST

Dnia 03-10-2006 o 08:59:35 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> No właśnie - DLA KOGO?
> Ja odpowiem może znowu poprzez naszą misję
> Czy tego chcemy czy nie to jest właśnie misja NASZEJ organizacji. Nie
> narzucona w sposób sztuczny, nie wymuszona.
> Istniejemy DLA MŁODYCH LUDZI. Oni sa naszą grupą docelową. Sa naszymi
> "klientami", powinni byc targetem naszej promocji. Nie istniejemy dla
> Rady Miasta Krakowa, dla burmistrza Krakowa, dla starszych mieszkańców
> Krakowa...
> Wychowujemy młodych ludzi i w ten sposób służymy Polsce. Jeśli w ten
> sposó pomożemy to świetnie! Ale czas zdać sobie sprawę, że te czynności
> [...]

Nie nie i jeszcze raz nie.
Istniejemy również dla RM Krakowa i innych miast, dla starszych
mieszkańców Krakowa i całej Polski. Widzę że Patriotyzm to dla Ciebie
całkiem wyświechtane hasło. Ale zapewniam że sie MYLISZ. Tak tak, świat,
europa, internacjonalizm... Jednak Polska jest dla Polaków dobrem wyższym
i tyle.
Aby to rozwinąć posłużę się może słowami klasyka:
... Polska jako państwo i Naród jest organizacją sił dorobków
poszczególnych obywateli, żyjących w warunkach, jakie stważa polskie życie
- organizacja mająca jedyny cel: szczęście ogółu.
	Nie jest szczęściem jednostki wszystko to, co nie przyczynia sie w
jakikolwiek sposób do tworzenia siły wspólnej, zbiorowej narodu. KAŻDY
DOROBEK JEDNOSTKI, KTÓRY W TEN CZY INNY SPOSÓB NIE PRZYDAJE SIĘ DRUGIM I
NIE DA SIĘ ZORGANIZOWAĆ PRZEZ PAŃSTWO DLA DOBRA NARODU - JEST DOROBKIEM
SAMOLUBNYM - NIEPOTRZEBNYM.
	Potęgę Polski tworzą mocni, niepodlegli i szczęśliwi obywatele, zdolni do
aktywnego i konstruktywnego życia.
	Harcerstwo jest własnością całej Polski, musi zatem dążyć do dzielnej i
uspołecznionej jednostki, zdolnej zdobyć swoje szczęście. To indywidualne
szczęście jednostki, jej zdolność i dorobki musi harcerstwo działające z
ramienia Państwa i Narodu wykorzystać do budowania szczęścia drugich...

Widzisz Cel nadrzędny ?
Mamy pomagać w kształtowaniu się dzielnej, USPOŁECZNIONEJ jednostki a nie
wychowywać cwaniaka który da sobie radę w życiu.

Odkrywca skautingu opisał to krótko (bo potrafił):
...Skauting nie jest jakąś zawiłą i trudną wiedzą... Jest to gra, w której
starsi bracia lub siostry mogą stworzyć dla swych młodszych braci zdrowe
otoczenie i zachęcić ich do zdrowych zajęć, które dopomogą im rozwinąć w
sobie CNOTY OBYWATELSKIE...

i kolejne (tym razem Harcerka):
... W ramach organizacji powstał system wychowawczy, wywołany potrzebą,
której istnienie stwierdziła sama młodzież, i dążeniem, BY PRZYSPORZYĆ
POLSCE ludzi wychowanych od dzieckana zasadach Prawa Harcerskiego, przez
czyn, dla czynu.

Pozdrawiam

sikor