[Czuwaj] Trzeźwość

Śro, 4 Paź 2006, 00:13:36 CEST

Dnia wtorek 03 października 2006 23:48, Aleksander Senk napisał:

> A nawet jezeli nie - to czy nie wystarczylo powiedziec: "ja tego nie
> napisalem", a nie wytaczac przeciw mnie armaty i robic zmasowany atak,
> ktory mial mnie przedstawic jako nawiedzonego idiotę?

Zadziwiające. Pomimo moich wyraźnych kilkakrotnych deklaracji, że nigdy nie
wyznawałem takich poglądów., ty nadal nie jesteś pewien. Słowami "który miał
mnie przedstawić" sugerujesz, że taki był mój cel. Nie miałem takiego celu.
Odpowiedziałem normalnie.

> I to Twoje przekonanie wystarczylo, zeby nazwac moje dzialania w tak
> dosadny sposob?

Dla Ciebie może dosadny, dla mnie obojętny. Widocznie to różnica obyczajów.

> Juz chocby w tym artykule mozna znaleźć fragment:
> "Okiem socjologa
> Magda Żadkowska, socjolog z Uniwersytetu Gdańskiego
> Od tego roku wprowadziliśmy nowy przedmiot na socjologii – feminizm, nie
> tylko dla feministek. Okazało się, że młodzież pierwszego i drugiego
> roku ma poglądy o wiele bardziej konserwatywne niż studenci z piątego
> roku. "

Czytałem ten fragment. Z całego artykułu jest jedynym, który potwierdza Twoją
tezę. Nie przekonuje mnie to o powszechnym procesie.

> O "konserwatywnym buncie mlodziezy" pisala Swida-Ziemba. Mozesz poszukac
> w necie artykulow, albo jej ksiazek.

W istocie. Jak znajdę czas, to nie omieszkam.

> Ja podchodze z dystansem do tego, co napisala, bo - tak jak ja rozumiem
> jej slowa - dla niech mlodziez generalnie taki bunt wykazuje. Moim
> zdaniem jest to tylko pewna grupa. Ale grupa coraz silniej sie
> odnajdująca. Na pewno obecna polityka historyczna w naszym kraju tę
> grupę umacnia.

To wąska grupa, wydaje mi się, że taka zawsze była. Uważam, że nie możemy się
do niej ograniczać. Może się okazać, że ich poszukiwanie konserwatywnych
wartości idzie w parze z religijnością. Cóż wtedy począć z ateistami?

> A co do wypowiedzi uczniow: to nie w nich znajduje cos ciekawego. One sa
> zatrwazajace. I taka jest powszechnosc.

Pisałeś kilka maili temu:, do G00rka:

"Kilka dni temu podsylalem artykul, w którym podobne tendencje byly
opisywane juz jako powszechne, a Ty nic pozytwnego w tym artykule nie
zauwazyles."

Zdecyduj się co jest powszechne według Ciebie. Moim zdaniem ten artykuł
pokazuje zupełnie co innego niż Ty twierdzisz i dlatego byłem kompletnie
zadziwiony, że go przysłałeś.

> Te dwa procesy sa zapewne zupelnie niezalezne

Problem w tym, że moim zdaniem takich procesów nie ma:

1. Kontestowanie rzeczywistości, chęć zmiany tego co jest, rewolucje ideowe,
są coraz rzadszą cechą młodzieży.

2. Młodzież nie staje się coraz bardziej konserwatywna.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski Hufica ZHP Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)