[Czuwaj] Re: dla kogo ?

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Śro, 4 Paź 2006, 10:21:51 CEST

Janusz Sikorski napisał(a):
> po resztę odsyłam chociażby tam: http://pl.wikipedia.org/wiki/Patriotyzm
Sikor...

Problem polega na tym, że ja mówię że coś jest zielone a ty piszesz, że
nie mam racji, bo to jest długie :)

Ja na prawde nigdzie nie napisałem, że na pierwszym miejscu powinna być
Europa, że chcę wychować internacjonalistów, ani tego że Polska nie
powinna być na pierwszym miejscu.
Po prostu  wszystkie szumne teksty rodem z preambuły konstytucji, czy
przemówień wielkich przywódców są zupełnie niczym dopóki, zupełnie
pozytywistycznie, nie przkuje się ich na pracę u podstaw...

Dodatkowo dzisiaj są wyświechtane i używane przez wszelkie formacje
prawicowe i ruchy około-moherowe. To ładnie brzmi, ładnie się prezentuje
i brzmi na wiecach PiSu albo LPRu. My, Naród, Polska, Ojczyzna,
Uratujmy, Nie damy, Wygramy, itp.

Trzeba zdać sobie sprawę gdzie my kładziemy nasze cegiełki i jak do tego
się przyczyniamy. My przyczyniamy się przede wszystkim do wychowania
młodych patriotów. Dobrych obywateli. Nie dobrych dla siebie - nigdzie
tego nie napisałem! Dobrych dla Polski.

To jest podstawowe działanie naszego ruchu, od początku skauting miał
być wuchem wychowawczym!

Owszem, historia dała nam przypadki, gdzie wychowanie schodziło na drugi
plan, a nawet było niweczone. Jeśli ocenilibyśmy wpływ działań wojenych
na młodego człowieka - na pewno będą one negatywne. Ale młodzi harcerze
musieli walczyć i ginąć - oczywiście, tego wymagała sytuacja.

Calę szczęście dziś jest "POJUTRZE". Więc wychowujmy dalej ludzi na
patriotów, TO JEST NASZE GŁÓWNE ZADANIE.

Zresztą nei jesteśmy w tym sami. Dla przykładu misja jednej z uczelni
wyższych:

"/*Szkoła przyjmuje za przewodnie idee swoich działań: prawdę, szacunek
dla wiedzy, rzetelność w jej upowszechnianiu. W badaniach naukowych
kieruje się poszukiwaniem prawdy oraz płynącym stąd postępem w naukach i
pożytkiem społecznym. Nauczanie służy zgłębianiu najnowszej wiedzy
światowej, kształceniu umiejętności rzetelnej pracy, rozwijaniu
przedsiębiorczości i odpowiedzialności wobec społeczeństwa."

Najważniejsze jednak jest to, że cały nasz program służy PRZEDE
wszystkim wychowaniu. Łatwo to porównać - jeśli jakieś działanie jest
pożyteczne, ale awychowawcze, to poza specjalnymi przypadkami powinniśmy
z niego zrezygnować.

g00rek
*/