[Czuwaj] Re: Dla kogo ?

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Śro, 4 Paź 2006, 10:24:15 CEST

Seascout napisał(a):
> ::
> ::Wniosek - harcerstwo polskie jako pierwsze zadanie - wychowuje narodowego
> ::Polaka, nie zas internacjoliste Polaka bo pierwsze wychowuje się przez ZHP
> ::dla narodu, a przez WOSM. WAGGGS i inne dla innch narodów :)
>
> Acha... czyli nie ma miejsca w ZHP na członków mniejszości narodowych
> zamieszkujących Polskę. Romowie, Żydzi, Łemkowie, Białorusini, ogromna
> mniejszość ukraińska, Niemcy, powinni sobie założyć własne ZHX? Chyba, że
> zrezygnują ze swojej narodowości i uznają, że chcą być narodowymi Polakami.
> To rozumiem.

No właśnie... Chyba ktoś się pomylił w druku, bo mam przed sobą "4.
Cudzoziemcy, mieszkający stale lub czasowo w Polsce, mogą być członkami
ZHP."

Albo nawet obywatele Polski, innej narodowości...

Chyba jednak podejście do wielokulturowości, tolerancji trochę zmieniło
się w ciągu ostatnich 100 lat :]