[Czuwaj] Trzeźwość

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 4 Paź 2006, 15:48:05 CEST

Michał Górecki napisał(a):
> Tym, że drugą można zapisac równie dobrze jak:
>
> 2. Gdy zasadą jest oszczędność, to wszystko zaczyna być względne. Bo jeśli
> instruktor ZHP, w przepuścił raz pensję w kasynie,- to chyba nie ma
> tematu. Gdy uzależnił się tak, że
> wogóle nie oszczędza pieniędzy, wszystko potrafi przehulać - to patrz
> punkt pierwszy.

> I tak dalej

Rozumiem.

No to cytat z Mirowskiego:
NIE PALI TYTONIU I NIE PIJE NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH, nie ulega żadnym
nałogom, nie próbuje używania narkotyków, pomaga innym w zwalczaniu
nałogów. Abstynencję traktuje jako ważny element troski o zdrowie, o
hart ducha, o opanowanie słabości własnego charakteru.

I teraz sytuacja:
Gdy instruktor ZHP wyda przyjęcie, na którym jego goście upiją się w
sztok i popróbują sobie maryśki, to wszystko zaczyna być względne. A
jeżeli na tym przyjęciu sam się napije - to patrz, punkt pierwszy.

Kwestia abstynencji w harcerstwie nie jest kwestią 0-1. I nie ogranicza
sie do tego, ze instruktor sam nie pije.
Czyż nie?

pozdrawiam
olek