[Czuwaj] ot.

Śro, 11 Paź 2006, 14:14:40 CEST

----- Original Message -----
From: "admiral" <admiral w pomaranczarnia.org>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 11 October 2006 13:25
Subject: Re: Re: Re: [Czuwaj] o piciu glownie do Olka

> Dominik, na litosc....! Naprawde myslisz, ze globoka wiara, wieloletnie
> studia, mnostwo publikacji - mozna obalic jednym nieprzemyslanym
> "odkryciem"  ...? Nie daj sie nabrac. Nie wiem dokladnie jak jest w tym
> przypadku, ale wiele z tego, czym sie zajmuje prof. Swiderkowna, to
> tlumaczenie roznic w tlumaczeniach Biblii. Jest wiele niescislosci
> pomiedzy tekstami "oryginalnymi" a tlumaczeniami. W tym wypadku zapewne
> jest podobnie. Czyli jakies slowo oznaczajace "skladanie poklonu" (czy o
> co tam poszlo), zostalo "swojsko" przetlumaczone na polski jako klekanie
> [...]

Nie daję się nabrać.

Porównałem w wersjach polskich pierwszy z brzegu - 1KRl 8:54 i wszędzie jest
"klękać", zaś z tego, co wiem o tłumaczeniach - wiele takich starych słów
jest nieprzetłumaczalnych, i nie można mówić na 100%, ze czegoś tam nie ma.
Dokładnie, jest słowo oznaczające "klekanie" bądz inne "składanie pokłonu" i
za nic nie wiemy (zdjęcia z tamtych czasów się nie zachowały, a świadkowie
wymarli), jak ten pokłon wyglądał. A moze klękał na oba kolana? A moze
przybijał jeszcze głowa do ziemi? A moze tylko na prawe kolano klękał? A
może...

Ale to daleki OT. od tematu...

DJD