[Czuwaj] Re: O piciu (do Dominika)

Pią, 13 Paź 2006, 22:15:19 CEST

Dnia środa 11 października 2006 13:08, Aleksander Senk napisał:
> Dominik... mam wrazenie chaosu. Jakbym mogl Cie prosic o wyluszczenie o
> co Ci chodzi, bo widze zbyt duzo spraw naraz poruszanych :) I to w
> sposob, ktory powoduje, ze nie do konca wiem, co masz na mysli, z kim
> sie spierasz, a z kim solidaryzujesz.

Ja natomiast nie oczekuję, że Dominik wyłuszczy o co mu chodzi. Nie wiem też
czy jestem w stanie doskonale ogarnąć jego poglądy. Bardziej odczytują to
jako wyraz pewnych wątpliwości, intuicji. Fajnie to czytać, podobnie fajnie
czytać Twoje poglądy, Rafał Klepacza. Pozwala mi to jakoś zbudować sobie
obraz przestrzeni poglądów, rodzajów wątpliwości.

Twoje słowa "nie do końća wiem, z kim się spierasz, a z kim solidaryzujesz"
sugerują, że chciałbyś ordynarnie sprowadzić całą sprawę do podziału na dwa
obozy przeciwników i zwolenników abstynencji. Mam od takich podziałów odruch
wymiotny, bo nigdy się w nich nie mogę odnaleźć (fanem PiS-u i Ojca Rydzyka
nie jestem, ale różaniec z mocherami z osiedla klepię, to kim jestem mocherem
czy liberałem?).

Podobnie i tutaj: używasz często sformułowania "znowu przeciwko abstynencji
odzywają się Ci, którzy jej nigdy nie chcieli traktować poważnie". A ja nie
wiem do, której grupy  należę...raczej traktowałem ją poważnie, ale taki
przywiązany jak Ty do niej to znowu nie jestem, pewnie to dlatego, że słabo z
nią pracowałem jak byłem młody, ale co to ma do rzeczy? Jakiśtam zespół
poglądów ukształtowały moje doświadczenia. Generalnie nie widzę jakichś grup
(jak dyskutuje 5 osób, to o grupy trudno), nawet osób, które by się tutaj ze
sobą jakoś zgadzały, albo spierały. Np. Ty i Krzysiek Ludwig, dla mnie tylko
pozornie to co piszecie jest podobne, to co pisze Krzysiek jest do bólu
pragmatyczne (za wszelką cenę obniżyć wiek inicjacji alkoholowej), to co ty
zachacza o jakieś sakrum (rozmiłowani w harcerskich ideałach).

Tak bym to widział. Jeżeli to merytorycznie gówniany list, to nie pisz tego,
wszak to publiczna lista, a jak chciałem dzisiaj na nią napisać co myślę.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski Hufica ZHP Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)