[Czuwaj] metaharcerstwo

Wto, 17 Paź 2006, 13:54:47 CEST

----- Original Message -----
From: "Anna Michalina Nowakowska" <michalina32 w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 17 October 2006 13:04
Subject: [Czuwaj] metaharcerstwo

> trochę odbiegając od waszej dyskusji, któej nie śledzę....

> mnie to aż tak bardzo nie boli:)
> żadnym z celów harcerstwa nie jest zgłębianie wiedzy i doświadczeń
> poprzedników anawet chodzenie ich ścieżkami...
>
> harcerstwo uczy życia a nie wiedzy o harcerstwie
>
> :)

To ciekawe.

A ja wolę znać BiPi, Małkowskiego i Phillipsa. Bo inaczej trudno mówić, ze
się zna, o co BiPi chodziło kiedyś tam, i wszelkie odwoływanie się do "100
lat" czegoś tam, powtarzanie przyrzeczeń i temu podobne sprawy to tylko
kłamstwo.

Zaś mniej mnie interesują wspominki i temu podobne głupoty, które wydaje
nasze szefostwo, w odróznieniu od dzieł podstawowych, w które musze
zaopatrywać się w ZHRze.

DJD

PS. Co do wymagań historycznych, to nie ma druhna racji. Wiedzy historycznej
nasz związek (ZHP) wymaga w ramach stopni harcerskich, a od przedownika
wymaga się znajomości HARCERSKIEJ LITERATURY I PRASY. Oczywiście, "harcerska
literatura" to też "Czarne stopy", ale chyba nie o to chodziło RN ZHP. A
może jakiś cżłoenk RN ZHP się wypowie, o co im chodziło w zapisach wymagań
"historycznych"?