Wypowiedź Mirowskiego - kontekst niehistoryczny było: Re: [Czuwaj] o piciu itd

Bartek Szumski szumyk w poczta.onet.pl
Śro, 18 Paź 2006, 08:51:23 CEST

From: "Seascout" <seascout w go2.pl>

Przepraszam, chyba rzeczywiście zostałem niezrozumiany.
Bardziej chciałem podkreślić drugą część wypowiedzi dh Mirowskego
(choć nadal cała jest dla mnie aktualna mimo historycznego kontekstu :) )
Dh Mirowski pisał:
"Nie dopuśćmy do działań niezgodnych z Prawem Harcerskim. Oczyszczanie z
błędów
przeszłości jest procesem długotrwałym... Wiemy, jak dużo mamy jeszcze do
zrobienia..."

Uważam że sprawy tego typu jak "afery" lubelskiej i NSH są wynikiem tego że
nadal ZHP potrzebne jest oczyszczanie z błędów przeszłości.
Bo tak naprawdę olbrzymie szkody w sferze mentalnej nadal pozostają udziałem
sporej rzeszy instruktorów, często nieświadome i nie z ich winy tylko
przejęte poprzez przykład ich poprzednich wychowawców :(
Bo jak mówił B-P (?) najważniejszy jest przykład instruktora ?
Czyli jacy wychowawcy tacy wychowankowie i stąd też w jakiejś mierze bierze
się problem przestrzegania prawa harcerskiego obecnie.

Oczywiście jest to też wynik i konsekwencja jakie mamy "harcmistrzowskie
elity" obecnie - i chyba najbardziej przerażające jest to że mamy takich
"harcmistrzów" w najwyższych władzach takich jak np. sądy harcerskie :(

Szumyk