Re: [Czuwaj] na z³o¶æ nie pozwolimy Polakom chodziædo szko³y...

Pon, 23 Pa¼ 2006, 17:01:18 CEST

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Piotr Giczela'" <piotr.giczela w zhr.pl>; "'Lista dyskusyjna harcerek i
harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 23 October 2006 16:37
Subject: [Czuwaj] na z³o¶æ nie pozwolimy Polakom chodziædo szko³y...

Ch³opaki, naprawdê uwa¿acie, ¿e gdyby nie komuni¶ci, to nie by³oby
powszechnego szkolnictwa, elektryfikacji wsi, rozwoju Polski? Ja jestem
przekonany, ¿e rz±dy przedwojenne (gdyby nie dosz³o do wojny) nie tylko
zadba³yby o rozwój kraju, ale zrobi³yby to o wiele skuteczniej ni¿ te rz±dy
powojenne...

=====

Rafale, ja te¿ "przypuszczam". Ale nie wiem. Gdybanie, co by³oby gdyby, jest
bez sensu - dobrze na ten temat mówi Aslan w "Koniu i jego ch³opcu".

Pewnych przypuszczeñ mo¿e nam dostarczyæ wizja rozwoju Europy Zachodniej -
jak, czemu i kiedy by³y robione poszczególne rzeczy...

Gdyby nie dosz³o do wojny... ale dos¿³o, i nie my¶my sie o nia starali.
Polska radyklanie zmieni³a granice, ludzie musieli uciekac z ojcowizn. Do
tego ubóstwiany Zachód wyda³ nas na ¿er Stalinowi - podobnie, jak przed
wojna Czechos³owacje Hitlerowi.

Tak, gdyby nie dos¿³o do wojny, gdyby nie by³o Stalina, gdyby nie by³o
Hitlera...

DJD