[Czuwaj] Re: na z³o¶æ nie pozwolimy Polakom chodziædo szko³y...

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Pon, 23 Pa¼ 2006, 17:04:43 CEST

> Ch³opaki, naprawdê uwa¿acie, ¿e gdyby nie komuni¶ci, to nie by³oby
> powszechnego szkolnictwa, elektryfikacji wsi, rozwoju Polski? Ja jestem
> przekonany, ¿e rz±dy przedwojenne (gdyby nie dosz³o do wojny) nie tylko
> zadba³yby o rozwój kraju, ale zrobi³yby to o wiele skuteczniej ni¿ te rz±dy
> powojenne...

> Seascout

By³oby powszechne szkolnictwo. Ale mojej babci nie by³oby staæ na
op³acenie nauki trójce dzieci. Zakoñczyliby edukacjê najwy¿ej na
szkole ¶redniej. Moja mama pochodzi z takiej dziury na Lubelszczy¼nie,
która i dzi¶ wygl±da bardzo marnie, a có¿ dopiero w czasach
powojennych.
Nie wierzê, patrz±c na to co dzia³o sie w okresie miêdzywojennym, gdy
by³ czas wielkich reform, nie wierzê te¿ w ¿adne zmiany na tej upad³ej
wsi w czasach, kiedy aktualne wydarzenia polityczne mogê ogl±daæ w TV.
Mo¿e inn± optykê maj± ludzie, których korzenie s± mieszczañskie.
Owszem centra zawsze s± bardziej rozwiniête i z pewnoi¶ci± poradzi³yby
sobie i bez komunistów. By wyd¼wign±æ przynajmniej czê¶æ ludu z takich
zapyzia³ych wiosek jak rodzinne strony mej mamy, potrzeba by³o
Janosików, którzy kradliby bogatszym. Czy gdyby nie komuni¶ci kto¶ by
siê tego podj±³?
To przewrotne my¶lenie, bo nie jestem zwolennikiem kradzie¿y w celu
szybkiej zmiany poziomu ¿ycia czy w ogóle kradzie¿y. No ale
obiektywnie jako¶ nie widzê sposobu na rozwój takich miejsc jakie
opisujê.
Mama po zdaniu matury na Lubelszczy¼nie wyjecha³a by studiowaæ na
Akademii Medycznej w Gdañsku. To by³a jej pierwsza podró¿ w ¿yciu.
Takie by³y to czasy.
Co do reszty kwestii rozwoju pañstwa nie potrafiê siê wypowiedzieæ tak
konkretnie, bo nie mam rodzinnych do¶wiadczeñ.

--
Pozdrowienia,
 Piotr Giczela

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej Czuwaj