Re: [Czuwaj] na z³o¶æ nie pozwolimy Polakom chodziædo szko³y...

hm. Rafal Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Pon, 23 Pa¼ 2006, 20:02:27 CEST

----- Original Message -----
From: <Rafal.Suchocki w pse.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, October 23, 2006 4:47 PM
Subject: RE: [Czuwaj] na z³o¶æ nie pozwolimy Polakom chodziædo szko³y...

>Ch³opaki, naprawdê uwa¿acie, ¿e gdyby nie komuni¶ci, to nie by³oby
>powszechnego szkolnictwa, elektryfikacji wsi, rozwoju Polski? Ja jestem
>przekonany, ¿e rz±dy przedwojenne (gdyby nie dosz³o do wojny) nie tylko
>zadba³yby o rozwój kraju, ale zrobi³yby to o wiele skuteczniej ni¿ te rz±dy
>powojenne...

Ugh. Mam nadziejê i¿ z moich postów taka my¶l nie wynika.
Wystarczy porównaæ Polskê z  krajami skandynawskimi , które przed wojn± by³y
na podobnym co Polska poziomie rozwoju gospodarczego.
===

Dopisze wiecej. Szwecja byla bardzo biednym krajem. Znajoma Szwedka
uprzedzala mnie, ze moze sie zdarzyc, ze jak po posilku zostanie cos na
talerzu, to Szwed moze sie mnie zapytac, czy skonczylem jesc i jak powiem
"tak", to wziac moj talerz i dokonczyc za mnie jedzenie. Nie wiem na ile to
prawda, moze tzw. "urban legend". Ale moze racje mial Sienkiewicz piszac, ze
tak byli biedni, ze chleb z szyszek robili.

Pozdrawiam
Viking-Szczecin