[Czuwaj] konkurs rozstrzygnięty

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Wto, 24 Paź 2006, 07:32:40 CEST

Piotr Giczela napisał(a):
> A pomyście: rozchrzanione w drzazgi pół Europy. Druga połowa przymiera
> głodem. Wszędzie smród prochu i głucha wrecz cisza po tym jak ostatni
> raz huknęła jakaś armata.
> Zgliszcza, zimno, ciemno, brak pracy.
> Wszyscy chcą coś robić, uczyć się. Nie ma gdzie, nie ma jak, nic nie
> ma.
> I nagle pojawiają się. Czynni, rozkrzyczani, prący do przodu.
> Obiecujący nowy ład. Porządek i sprawiedliwość. I nawet dają tego
> namiastki. By kupić, by przekonać. Złapać w sieć.

a może tak, ludzie po wojnie chą powrócić do normalnego życia, a w tym
czasie maruderzy armi czerwonej kradną co tylko da się wynieść, po
zmroku strach wyjść z domu, porządku piolnują bandyci i złodzieje, przez
radzieckich komisarzy nazwani Milicją Obywatelską. NKWD wyłapuje tych,
którzy w czasie okupacji wazlczyli z niemcami i wywozi ich na syberię.
Ludziom, którzy próbują obudowywać swoje domy zniszczone w czasie wojny
konfiskuje się cały majątek.
A Broniewski pisze peany na część największego zbrodniarza w dziejach
ludzkości, a trudno mi uwierzyć, żeby nie wiedział o działalności NKWD i
GUŁAGU

Marcin Wojtczak