Re: [Czuwaj] konkurs rozstrzygnięty

Wto, 24 Paź 2006, 13:45:53 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Wojtczak" <majcin w autograf.pl>
To: "Piotr Giczela" <piotr.giczela w zhr.pl>; "Lista dyskusyjna harcerek i
harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 24 October 2006 07:32
Subject: Re: [Czuwaj] konkurs rozstrzygnięty

> po zmroku strach wyjść z domu, porządku piolnują bandyci i złodzieje,
> przez radzieckich komisarzy nazwani Milicją Obywatelską.

Oraz cała kupa uczciwych ludzi, która poświęca co 3 noc, aby pilnować wsi
przed bandami bandyckimi. Wieś połozona na Ziemiach Odzyskanych,
poniemieckich, więc otwarcie piszę o bandytach. Mój dziadek był w takiej
straży. Po to, aby nie było strachu spać w nocy. Po to, aby nie powtórzyła
się historia z rodzinnej wsi (którą zaanektował ZSRR), która to pewnej
pięknej nocy została spalona całkowicie, z ludźmi w domach - po całej serii
nocy, kiedy była łupiona. Ot, wojenne odegrania się na polityce
narodowościowej II RP.

Wydarzenia w Jugosławi mnie nie dziwiły. Znałem to z wspomnień własnej
rodziny.

Nie odważyłbym się nazwać wszystkich pilnujących porządku "bandytami i
złodziejami".

DJD