[Czuwaj] Prawo w ZHP

jowitas.jowitas w neostrada.pl jowitas.jowitas w neostrada.pl
Nie, 29 Paź 2006, 15:55:06 CET

Dzięki za reakcję. Mam jednak małe pytanie. Jak się poruszć w gąszczu
"naszych praw" do dnia kiedy uda nam się unormalnić nasze fukcjonowanie. Czy
ktoś w Związku się zastanowił jakie prawa musi znać każdy z nas a które
tylko niektórzy. Jak sam wspomniałeś ciężko się w nich połapać a jeszcze
ciężej zrozumieć. Jak sobie radzić dziś. Otrzymując nie zawsze spójne
odpowiedzi na w tej samej sprawie?

Leszek Opole
----- Original Message -----
From: "TOGRO.pl" <togro w togro.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, October 27, 2006 10:23 PM
Subject: RE: [Czuwaj] Prawo w ZHP

No to ktos niekompetentny prowadzil Twoje zajecia, skoro nie zadal sobie
trudu, aby chociaz w przyblizeniu odpowiedziec na Twoej pytanie.
Jestem czlonkiem Komisji Stautowo-Regulaminowej Rady Naczelnej. Wiec
niewatplwie jestem jedna z osob (komisja liczy 6 czlonkow), które postawily
sobie za cel uproszczenie przepisow w ZHP. Jednym z pierwszych zadan jakie
realizowalismy była analiza obowiazujacych w ZHP przepisow i udalo się je
wszystkie zebrac w jednym miejscu. Inna sprawa to polapanie się w tym
wszystkim. Ale o tym dalej.

> To po co je tworzymy. Dla
> kogo, skoro twórcy tego nie wiedzą, a "szaraczkowie" muszą
> ich przestrzegać.

Przestrzegac je maja wszyscy. Naczelnik i zastepowy. Przewodniczacy ZHP i
maly zuch. Wladze Naczelne nie sa wyjete spod prawa.

> Oprócz tego znalezienie dokumentów graniczy
> z cudem. W internecie chcąc coś znaleźć potrzeba wiele czasu
> i trzeba znać dokładnie czego się szuka. Wydaje mi się, że
> popadliśmy w maksymalizm.

Zgadzam się z Toba. Nasza komisja jest w trakcie tworzenia dokumentu, który
okreslal będzie tryb stanowienia prawa w ZHP. Chodzi o to, aby prawo nie
było tworzone w zaleznosci od aktualnego widzimisie wladz, tylko aby było
przygotowane i przemyslane. I by nie wchodzilo w zycie "od wczoraj", ale
mialo swój okres vacatio legis (chyba się nie pomylilem :-).

> Może warto na Zjeździe zastanowić
> się jak uprościć pracę wolontariuszy bez uszczerbku dla norm
> i obowiązków wynikających z prawa państwowego. Ułóżmy je
> sensownie tak by, każdy harcerz mógł zrozumieć co chcemy
> załatwić tym czy inny zarządzeniem.

Ja osobiscie uwazam, ze powinnismy tworzyc jak najprostsze przepisy, ale
bardzo precyzyjnie okreslajace prawa i obowiazki tych, którzy będą go
przestrzegac. Unikniemy zbednej interpretacji przepisow.

> Może to i trocę
> chaotyczne, ale mam już dosyć szukania bez możliwości znalezienia.
>
> Leszek Opole miasto--

Pozdrawiam

Tomek