[Czuwaj] Zjazd Choragwi Lubelskiej

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Pon, 30 Paź 2006, 08:07:04 CET

Seascout napisał(a):
> ::> Calkowicie zdruzgotany...
> ::> ... jeszcze phm. Jerzy Łukaszewicz
> ::> Hufiec Lublin
>
> Sławek napisał:
> ::Sprawę Lublina omawialiśy na RN.
>

> Sławku, odpowiem słowami trenera Górskiego: "NO I CO Z TEGO?"

No właśnie CO Z TEGO?

Właśnie wróciłem z Danii, z forum komisarzy zagranicznych. Kiedy
dobieraliśmy się w grupy pod względem problemów w naszych organizacjach
i zobaczyłem wielu komisarzy z kartkami z napisem "DOROŚLI W
ORGANIZACJI" chciałem krzyknąć "my mamy ich za dużo, bierzcie naszych!!!!"

To w pewnym sensie straszne uczucie widzieć inne organizacje w
działaniu, takie w których beton praktycznie nie istnieje. Tranpsrantne,
bez żadnych tego typu problemów. Nakierowane na prawdziwe problemy
świata - głód, równouprawnienie kobiet, wychowanie międzykulturowe,
świadomość HIV i narkotyków i inne. I my - niby nadęci wartościami,
które pozostają na papierze, mówiący o patriotyzmie i stojący pod
pomnikami (od czego Polsce, ani światu lepiej nie będzie) i przede
wszystkim TOLERUJĄCY to co się dzieje na takich zjazdach.

Kochani, czy nie widać jeszcze, że bez reakcji - całkiem mam nadzieję
świadomych - reakcji władz tego związku - CKR, NSH, RN, GK tak się nic
nie zmieni? Przecież zanim to pokolenie odejdzie do krainy wiecznych
łowów (bo przecież samo się nie zmieni) nasza organizacja przestanie
istnieć!

Wstyd mi straszliwy kiedy muszę tłumaczyć się dlaczego odchodzi od nas
ponad 10 tysięcy ludzi miesięcznie, a przecież po takich akcjach ludzie
dosłownie odpływają rzeką z harcerstwa, a wielu tych któzy pozostają -
traci nadzieję?

Chciałbym, aby władze reagowały, nie w taki sposób w jaki zareagowała
Anglia i Francja na wieść o najeździe na Polskę w 39 roku. Stanowczo.
Nie tłumacząc się przepisami i innymi tego typu sprawami.

I przestańmy wreszcie sprawiać że "wszystkim będzie dobrze". Bo to
niemożliwe. CO DALEJ? Dalej będziemy trwali w tej betonowej republice?

To, jak ujął Olek jakiś czas temu, co prawda w innej kwestii, ma tyle
wspólnego z demokracją zo demokracja ludowa.

MASAKRA :(