[Czuwaj] Zjazd Choragwi Lubelskiej

Marcin Goleman marcin w wedrownictwo.net
Pon, 30 Paź 2006, 00:53:57 CET

> Ja wcale nie dziwię się już spadkowi liczebnemu ZHP i prorokuję, że jeśli
> nie zmienimy tej organizacji to będzie się on pogłębiał.

> Macie jakieś pomysły?

pozwole sobie na mala ironie, choc wewnetrznie nie mam ochoty na objawy poczucia humoru:

Panie i Panowie, druhowienstwo nie bijce juz piany, nie czepiajcie sie, przeciez "beton" w zachpom, mazowieckiej, lubelskiej po wyborach to wynik DEMOKRATYCZNYCH decyzji przedstawicieli dolow, wiec to faktycznie jest ich organizacja a nie wasza, tak ludzie chca by ona wygladala, moze sie wam to nie podobac ale tak wychodzi matematycznie. Wiec wracajcie sobie do dyskusji o 10 pkt prawa bo przeciez to dla was jest najwazniejsze, nie zauwazacie, ze wy, ci przeciwko lampce wina do obiadu i ci za, chcecie widziec w ZHP jeszcze metode i program, a mimo wszystko marnujecie sily na walke miedzy soba, a za waszymi plecami organizacja harcerska przestala byc wasza, punkt po punkcie przejmowana jest przez ludzi dla ktorych wasze dyskusje to abstrakt, a metoda i program to... chyba musieliby zajrzec do slownika. Tak, byli do tej pory i to oni kierowali choragwiami, ale przynajmniej starali sie utrzmac swiadomie lub nie status ze ktos inny jeszcze we wladzach jest z tych "mlodych", teraz gdy wchodzi osobowosc prawna choragwi juz, swiadomie lub nie, nie maja zamaru udawac czyja to "firma". I juz lada chwila niewiele bedzie zmienic, a budowanie "struktur zastepczych" czyli np docieranie bezposrednio do hufcow i druzyn z informacja, propozycja programowa (jestem pewien ze zaraz takie dzialania moga byc podejmowane, nawet przez GK, ktora osobiscie traktuje w kategoriach wlasnie takich choragwi, ale licze ze przynajmniej dalej bedzie starala sie udawac ze cos robi) pomimo ze spowodowac moze slowne reakcje z ich strony, to tak naprawde bedzie im na reke, bo zdejmie im z glowy sprawy ktorymi i tak nie chca sie zajmowac, a nie spowoduje zmiany na zjazdach bo "ciemniejsze" i mniej swiadme hufce i ich delegaci dalej tacy zostana bo do nich ta kierowana "bokiem" informacja nie dotrze, bo nei ma w nich ludzi aktywnych, kadry kreatorow i odbiorcow nowych technologii informacyjnych (a tych ostatnich nie ma realzowanych i wdrazanych w ZHP). Wiec moze trzeba przyznac ze ZHP to jednak inna organizacja niz ta ktora chcielibyscie miec/w niej byc, w koncu mechanizmy demokratyczne na to wskazuja, i wrocmy do walki od zapis 10pkt.

PS
Zwroccie uwage jak lubelska jest przygotowana do wdrozenia osobowosci prawnej ;) w sensie juz dziala u nich uboczny skutek operacji ktorego chyba ne unikniemy czesciowo czyli wyizolowanie z organizacji, juz maja swiadomosc ze ogolnopolska petycja ich nie dotyczy bo co bed im ludzie spoza choragwi mowili co jest dobre a co nie

--
Pozdrowienia,
 Marcin