[Czuwaj] Re: Zjazd Choragwi Lubelskiej

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pon, 30 Paź 2006, 08:20:23 CET

Od dłuższego czasu piszę, że w ZHP panuje bajzel.
Jaką organizacja jest ZHP ? Taki opis zjazdu jest typowy dla większości
zjazdów, czy to hufców czy chorągwi. Takich mamy przedstawicieli.
Demokracja w ZHP to... żadna demokracja. Tu nic nie działa. W różnych
miejscach Polski potworzyły sie grupki wzajemnej adoracji trzymające
władzę i w każdy skuteczny (często niedopuszczalny) sposób niszczące
wszelką inicjatywę oddolną. ABY wypowiadać się na ten temat najlepiej to
przeżyć. Kto nie przeżył takiego rozczarowania, upadku ideałów i
całkowitej utraty wiary ten nie ma zielonego pojęcia jak to jest. Jest w
naszej organizacji wiele osób które mają to za sobą (ja też) jeszcze
więcej odeszło (ja JESZCZE nie) W dalszym ciągu nie ma wiadomości którędy
płynie rzeka którą możnaby skierować na tą stajnię augiasza. To jest
przerażające, ale tak to wygląda. Ja na swoim zjeździe usłyszałem: Psy
szczekają karawana idzie. To wszystko po prostu spływa po ludziach którzy
podaja się za instruktorów harcerskich. Przeklęte hasło POZYTYWNOŚĆ
(przeklęte bo używane w sposób całkowicie niezgodny z jego znaczeniem)
krąży po ZHP. Od dłuższego czasu zastanawiam się czy nie należałoby dodać
w Wikipedii - ZHP organizacja, mieniąca się harcerską, przygotowująca do
życia przy pomocy skręcania kręgosłupów moralnych i pozbawiania wiary.
Co na zjeździe zrobił Przewodniczący ZHP? Jestem w stanie sobie wyobrazić
rozczarowanie ludzi którzy czekali na jakąś reakcję autorytetu... Ja na
zjeździe hufca 4 razy powtarzałem w różnych sprawach, że komenda hufca
ŁAMIE PRAWO, BĄDŹ NAMAWIA DO ŁAMANIA PRAWA, i co ? Przedstawiciel chorągwi
odwrócił się tyłem i udawał że nic nie słyszy, jeden syf.
Coraz częściej dochodzę do wniosku że tu sie po prostu nie da nic zmienić
wprost. Trzeba wychować dużą ilość młodych instruktorów, w oddaleniu od
zgnitych części ZHP, dopiero oni zrobią porządek. Powtórka z KIHAM-u?

Pozdrawiam

Janusz Sikorski