RE: [Czuwaj] Zjazd Chorągwi Lubelskiej

TOGRO.pl togro w togro.pl
Pon, 30 Paź 2006, 10:07:36 CET

Nie wiem, czy wolno mi się wypowiadac w imieniu calej Rady Naczelnej, ale
osobiscie deklaruje, ze jeśli taki wniosek splynie do Rady, to będę dazyl do
jak najszybszego i jak najgokladniejszego wyjasnienia tych kwestii, co
mialoby skutkowac ewentualnym uniewaznieniem decyzji zjazdu.

Nie jestem specjalista od "sprawy lubelskiej" i znam ja chyba tylko z
posiedzenia RN. To wlasnie na Radzie padla sugestia, aby w Zjezdzie wzial
osobiscie udzial Przewodniczacy ZHP.

Nie mam najmniejszych watpliwosci, ze Przewodniczacy wyrobil sobie zdanie na
ten temat i na spotkaniu RN przedstawi nam swoja opinie (jeśli ta sprawa w
ogole będzie poruszana - to zalezy od instruktorow tej choragwi).

Irytuje mnie troche podejscie niektórych wypowiadajacych sie na liscie, ze
cale wladze ZHP nic nie robia aby zmieniac otaczajaca nas rzeczywistosc.
Widac, ze RN nie boi się "trudnych tematow" i nie chowa glowy w piasek.
Decyzja o zmianie NSH, czy otwarta dyskusja nad wydarzeniami na Glodowce,
czy w lubelskiej, to sygnal, ze mamy otwarte glowy. Oczywiście wszedzie sa
ludzie, którzy uwazaja, ze w sprawach trudnych należy siedziec cicho. Ale to
dotyczy zarówno wladz naczelnych, choragwi, ale także hufcow i druzyn. Tyle,
ze dzialania wladz naczelnych widac jak na dloni, a lamanie prawa przez
druzynowych czy hufcowych sa często uznawane za nieistotne i maja "mala
szkodliwosc" dla calego ZHP.

Pozdrawiam

Tomek Grodzki
- Czlonek Rady Naczelnej