[Czuwaj] Naprawa ZHP

Jerzy Łukaszewicz jeluk w wodn.lublin.pl
Pon, 30 Paź 2006, 10:43:53 CET

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>

> Może należy postąpić całkiem niestandardowo. Pamiętając, że istnienie
> organizacji harcerskiej ma sens tylko wtedy gdy jest wychowawczą? Wiedząc
> że powoli to można już zacząć co najwyżej kopać grób? To może np.
> zlikwidować chorągwie ?

Zanim napisze druga czesc historii Zjazdu Choragwi Lubelskiej, przedstawie
swoja propozycje naprawy ZHP. Pomimo, ze nie wierze juz, aby cokolwiek mozna
zmienic, to jednak podziele sie pomyslem.
Ale wczesniej powiem, ze w ciagu ostatniego miesiaca czesc naszych
instruktorow, sama z siebie stwierdzila: - "Teraz rozumiem harcerzy z ZHRu.
Jednak mieli racje!"
I przytocze slowa Piotrka Giczeli, bo sa one bardzo istotne:
> Minęło już prawie 20 lat złudzeń. Teraz i Wam moi przyjaciele z ZHP opada
> zasłona z oczu.. ZHP nie jest do naprawienia, gdyż nie tyle nie ma w nim
> ludzi ideowych, bo wiem, że są, ale za dużo jest bezideowców, którzy
> znajdują poklask wśród starszych, ale i młodszych instruktorów, którym nie
> podoba się droga per aspera ad astra, którzy nie szanują w codziennym
> życiu, którzy zatracają w ten sposób skautowy charakter ZHP i zatracać
> będą zawsze.
To sa niezwykle prawdziwe slowa.
A teraz moj plan:

Po pierwsze:
ZABLOKOWAC przekazywanie  majatku ZHP do choragwi, ktore uzyskaja osobowosc
prawna.  Ma to sie odbywac po 1 stycznia. Blagam wszystkich z  RN, ktorzy
maja  na to jakis wplyw - ZABLOKUJCIE TEN PROCES do czasu nowych uregulowan
prawnych!!!

Po drugie:
ZLIKWIDOWAC choragwie!!!

Po trzecie:
POWOLAC OKREGI HUFCOW ktore beda posiadaly osobowosc prawna. Hufce beda
mogly tworzyc takie okregi wg wlasnej woli. Beda zrzeszaly sie wg wlasnego
uznania na terenie danego wojewodztwa, i ilosc  hufcow w danym okregu bedzie
dowolna. Nie beda tez musialy graniczyc ze soba, aby utworzyc okreg. Jaki
hufiec do jakiego okregu? - o tym bedzie decydowal zjazd hufca.
Szczegoly funkcjonowania  takiego okregu - do opracowania, chociaz zarys
pomyslu mam juz gotowy.

To sa glowne moje propozycje zmian. Nie musze  chyba tlumaczyc dlaczego
takie.
Istnienie choragwi w takiej postaci jak teraz, jest smiertelnym zagrozeniem
dla naszego zwiazku. Uzyskanie osobowosci prawnej przez te choragwie
spowoduje rozklad calego ZHP w przeciagu dwoch,  trzech lat. Przyjecie
uchwaly o podwojnej osobowosci w tej postaci, to najwiekszy blad w
100-letniej historii zwiazku!
Tylko w pelnej samodzielnosci hufcow, zrzeszajacych sie dobrowolnie w
okregach, widze mozliwosc naprawy i realizowania idei harcerskich.

Czy wierze, ze to mozliwe? Nie. Po tym,  co  zobaczylem w sobote na zjezdzie
w Lublinie, to juz w nic nie wierze. .... Ale mimo to napisalem...

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin